Damjanovich Nebojsa független online marketing tanácsadó szakdolgozat bírálata
SZAKDOLGOZAT BÍRÁLATA
Modern Üzleti Tudományok Főiskolája
A jelölt neve: Vecsei László
A hallgató szak és szakiránya: Online marketing
A dolgozat címe: Versenytárselemzés az interneten
A bíráló neve és titulusa: Damjanovich Nebojsa, tanácsadó és tréner
A dolgozat minősítése: 0-59 pontig elégtelen (1), 60-69 pontig elégséges (2) , 70-79 pontig közepes (3), 80-89 pontig jó (4), 90 pont felett jeles (5)
Érdemjegy (betűvel és számmal): jeles (5)
A dolgozat szöveges értékelése
Hallgató neve: Vecsei László
A dolgozat címe: Versenytárselemzés az interneten
A dolgozat aktuális és érdekes témájú, a vezérfonala logikus és egyértelmű.
Szerkezeti egységek megfelelnek a követelményeknek, a magyarázatok és a bemutatott eszközök használata szintén. Egy olvasmányos, részletes és nagyon alapos szakmai anyagról van szó. Egy-egy szakmai pontatlanság kivételével (pl. Alexa.com használata a Magyar piacon) a dolgozat mély elemzései figyelemre méltók.
A hallgatónak meg van az elméleti megalapozottsága, és ezen felül használta legfrissebb online szakmai irodalmat is, ahogy nyomtatottat úgy az online irodalmat is.
A bemutatott kutatási módszerek megalapozottak. Az eredmények hasznosak az összefoglaló tartalmazza minden szükséges következtetést.
A dolgozat stílusa, nyelvezete, külalakja megfelel a szabványoknak.
Dátum: 2008. 09. 19.
Damjanovich Nebojsa sk.
Tartalom:
XII/1. rész: Előszó
XII/2. rész: Bevezetés - eCommerce: mennyi az az annyi?
Egy csipetnyi eKereskedelem
XII/3. rész: Magyarország: tegnap, ma, …
XII/4. rész: Ki vásárol itt online? A magyar eShopper profilja
New Economy – Marketing nélkül SEM működik
XII/5. rész: Magyar könyves eKereskedelem
Alexandra – Bookline - Libri
XII/6. rész: Az online könyvvásárlók
XII/7. rész: Versenytárselemzés – Ki, mit, hol, hogyan
Márkaismertség – kinek nagyobb
Iparági felmérések
Cégismertető
Termékportfólió
XII/8. rész: Versenytárselemzés – Ki, mit, hol, hogyan
Unique Visitors – isten hozta?
Alexa (alexa.com)
Google Trends
Webanalitika
XII/9. rész: Láthatóság a keresőkben – itt is, ott is
PageRank (PR)
Keresőmarketing elemzés
Partner (Affiliate) Program
XII/10. rész: Online sajtófigyelés – kiről, mit?
Sajtószoba
Sajtókapcsolatok, sajtómegjelenések
XII/11. rész: Usability – felhasználóbarátkozás
Betöltés, méret
Megjelenés
Belső keresők
Hiba: 404 oldal
Navigáció, oldalstruktúra
XII/12. rész: Összefoglalás