Hazánkban közel 8000 kosaras webáruház működik. Vajon mit jelent ez a szám egy átlagos e-kereskedőnek? Versenyt! Folytonos és örökös harcot a vevőkért, amelyben akár egy látszólag apró hiányosság is az oldalunkra érkező látogató elvesztését eredményezheti.
Forrás: Webshop Labor
Szerző: Szávai Norbert
"Egy külföldi kutatás szerint a kosár elhagyása után az új látogatók 89%-a, míg a visszatérő felhasználók 71%-a nem jön vissza az oldalunkra az elkövetkező 4 hétben. Ráadásul ne gondoljuk, hogy itthon más lenne a helyzet.
Mindez tehát azt jelenti, hogy aki elmegy, az valószínűleg nem tér vissza. Minden bizonnyal azért, mert a problémájára valahol máshol megtalálta a választ. Persze lehetséges, hogy ezt egy offline boltban tette, de ez a mi szempontunkból mindegy is.
A fenti okok miatt a felelős webáruház tulajdonosok mindent megtesznek azért, hogy webáruházuk minden egyes oldala megállja a helyét. Ugyanakkor az áruházak jelentős részénél a pénztár oldala igen csekély figyelmet kap. Talán azért, mert sokan úgy gondolják, hogy ha már eddig eljut a vevő, akkor valószínűleg komolyan gondolja a vásárlást és innen már miért fordulna vissza? Amúgy is, sokkal fontosabb az, hogy legalább idáig eljuttassuk.
Nem állítjuk, hogy nincs igazság a fenti mondatban, de tény, hogy azok között, akik rögtön érkezés után és akik fél óra után - adott esetben a pénztárnál - hagyja el az oldalunkat vásárlás nélkül, konverzió szempontjából nincs különbség.
Ebből pedig az következik, hogy pénztárunk is ugyanazt a figyelmet érdemli, mint a többi terület. Csak így érhetjük el, hogy a webáruházaknál megfigyelt 69,23%-os átlagos kosárelhagyási ráta jelentősen javuljon.
Ez a bejegyzésünk két nagy részre osztható. Először szemügyre vesszük, melyek azok a pontok, amelyekre odafigyelve pénztárunk hatékonyságát növelni tudjuk. Ezután ráirányítjuk figyelmünket arra, hogyan generálhatunk plusz bevételeket bizonyos területeinek fejlesztésével.
1. Fizetés regisztráció nélkül
Vannak webáruházak, amelyekben csak úgy fejezhetjük be a vásárlást, ha regisztráljuk magunkat. Igaz, ez legtöbbször csak pár másodpercet vesz igénybe, mégis tény, hogy vannak, akiket ez tántorít el a vásárlástól.
Bele lehetne menni itt pszichológiai és internet-történeti fejtegetésekbe, hogy ennek mi az oka, de a lényeg, hogy" ... >>
VecseiLaszlo.blog.hu - Ingyenes e-kereskedelmi és online marketing szakmai tudástár - hírblog.
Kulcsszavaim: online kereskedelem | online vásárlás | e-kereskedelem | elektronikus kereskedelem | magyar e-kereskedelem | webáruház | üzleti modell | online marketing | eMail marketing | keresőmarketing | SEO | tartalommarketing | Google | Alibaba Group | Amazon |
Továbbá: E-kereskedelem a világban 2016 - eCommerce in the world 2016
E-kereskedelmi hírek a nagyvilágból angolul - naponta többször is. Csatlakozz te is! Daily eCommerce News Facebook | eCommerce news in Facebook: daily, fresh & colourful. Join! Daily eCommerce News Facebook
JAVASOLJ - HASZNÁLD - OSZD MEG!