A konverziós arány növelésének egyik sarkalatos pontja a checkout folyamat optimalizálása. Mielőtt azonban elmerülnénk az egyes részletek javítási lehetőségeinek feltérképezésében, gondoljuk végig, hogy alapvetően milyen legyen a checkout felépítése: első lépésként tervezzük meg, hány lépésből álljon a folyamat!
Forrás: Kosárérték.hu
Szerző: Gergely Gabriella
"A folyamat lehet többlépcsős (multi-page checkout), ekkor külön oldalra kerülnek az egyes logikai egységek: a szállítási adatok, a számlázási adatok, a fizetési beállítások, valamint a megrendelés összegzése. Az oldalak külön URL-en érhetőek el, és az egyes lépések előfeltételei a következőknek, azaz addig nem mehet tovább a felhasználó, amíg az adott oldalon minden kötelező adatot hibátlanul meg nem adott.
Nagy népszerűségnek örvend az egylépcsős (one-page checkout) megoldás, amikor egy oldalon jelenítjük meg az összes információt.
Ezt többféleképpen is megtehetjük:
Egy valódi egyoldalas checkouttal a felhasználó a vásárláshoz szükséges valamennyi információt egymástól függetlenül, tetszőleges sorrendben tudja megadni. Ha valamit hibásan vitt be, egyértelműen látszik, hogy mit rontott el, és azt hogyan tudja javítani. Ennek a verziónak a hátránya, hogy nehéz az esetleges függőségeket, elágazásokat kezelni (például a területenként eltérő szállítási módokat, vagy az átvételi módtól függő fizetési lehetőségeket).
Az ilyen elágazásokat, függőségeket egy “harmonikaszerű” elrendezéssel kezelhetjük. Ebben az esetben is végül mindent egy oldalon jelenítünk meg, de a különböző logikai egységeket szétválasztjuk, és a felhasználót akkor engedjük tovább a következő logikai egységre, ha az előző szekciót hibátlanul kitöltötte. Amennyiben hiányosan, vagy nem jól adta meg az adatokat, akkor nem mehet tovább a következő részre. Ha pedig az összes kötelező részt helyesen kitöltötte, le tudja adni a megrendelést.
Létezik a fenti két megoldás kombinációja, amikor az összes beviteli mezőt egyszerre megmutatjuk, mint egy valódi egyoldalas checkout esetén, de itt is csak akkor engedjük az egyes adatok bevitelét, ha az előfeltételként megadott részt hibátlanul kitöltötte a felhasználó.
Az egyoldalas checkoutra sokan" ... >>
VecseiLaszlo.blog.hu - Ingyenes e-kereskedelmi és online marketing szakmai tudástár - hírblog.
Kulcsszavaim: online kereskedelem | online vásárlás | e-kereskedelem | elektronikus kereskedelem | magyar e-kereskedelem | webáruház | üzleti modell | online marketing | eMail marketing | keresőmarketing | SEO | tartalommarketing | Google | Alibaba Group | Amazon |
Továbbá: E-kereskedelem a világban 2016 - eCommerce in the world 2016
E-kereskedelmi hírek a nagyvilágból angolul - naponta többször is. Csatlakozz te is! Daily eCommerce News Facebook | eCommerce news in Facebook: daily, fresh & colourful. Join! Daily eCommerce News Facebook
JAVASOLJ - HASZNÁLD - OSZD MEG!