Checkout: egy- vagy többlécsős a jó megoldás?
2017. december 21. írta: vecseilaszlo

Checkout: egy- vagy többlécsős a jó megoldás?

A konverziós arány növelésének egyik sarkalatos pontja a checkout folyamat optimalizálása. Mielőtt azonban elmerülnénk az egyes részletek javítási lehetőségeinek feltérképezésében, gondoljuk végig, hogy alapvetően milyen legyen a checkout felépítése: első lépésként tervezzük meg, hány lépésből álljon a folyamat!

Forrás: Kosárérték.hu
Szerző: Gergely Gabriella

"A folyamat lehet többlépcsős (multi-page checkout), ekkor külön oldalra kerülnek az egyes logikai egységek: a szállítási adatok, a számlázási adatok, a fizetési beállítások, valamint a megrendelés összegzése. Az oldalak külön URL-en érhetőek el, és az egyes lépések előfeltételei a következőknek, azaz addig nem mehet tovább a felhasználó, amíg az adott oldalon minden kötelező adatot hibátlanul meg nem adott.

Nagy népszerűségnek örvend az egylépcsős (one-page checkout) megoldás, amikor egy oldalon jelenítjük meg az összes információt.

Ezt többféleképpen is megtehetjük:
Egy valódi egyoldalas checkouttal a felhasználó a vásárláshoz szükséges valamennyi információt egymástól függetlenül, tetszőleges sorrendben tudja megadni. Ha valamit hibásan vitt be, egyértelműen látszik, hogy mit rontott el, és azt hogyan tudja javítani. Ennek a verziónak a hátránya, hogy nehéz az esetleges függőségeket, elágazásokat kezelni (például a területenként eltérő szállítási módokat, vagy az átvételi módtól függő fizetési lehetőségeket).

Az ilyen elágazásokat, függőségeket egy “harmonikaszerű” elrendezéssel kezelhetjük. Ebben az esetben is végül mindent egy oldalon jelenítünk meg, de a különböző logikai egységeket szétválasztjuk, és a felhasználót akkor engedjük tovább a következő logikai egységre, ha az előző szekciót hibátlanul kitöltötte. Amennyiben hiányosan, vagy nem jól adta meg az adatokat, akkor nem mehet tovább a következő részre. Ha pedig az összes kötelező részt helyesen kitöltötte, le tudja adni a megrendelést.

Létezik a fenti két megoldás kombinációja, amikor az összes beviteli mezőt egyszerre megmutatjuk, mint egy valódi egyoldalas checkout esetén, de itt is csak akkor engedjük az egyes adatok bevitelét, ha az előfeltételként megadott részt hibátlanul kitöltötte a felhasználó.

Az egyoldalas checkoutra sokan" ... >>

checkout.jpg

VecseiLaszlo.blog.hu - Ingyenes e-kereskedelmi és online marketing szakmai tudástár - hírblog.

Kulcsszavaim: online kereskedelem | online vásárláse-kereskedelem | elektronikus kereskedelem | magyar e-kereskedelem | webáruház | üzleti modell | online marketing | eMail marketing | keresőmarketing | SEO | tartalommarketing | Google | Alibaba Group | Amazon |

Továbbá: E-kereskedelem a világban 2016 - eCommerce in the world 2016

E-kereskedelmi hírek a nagyvilágból angolul - naponta többször is. Csatlakozz te is! Daily eCommerce News Facebook | eCommerce news in Facebook: daily, fresh & colourful. Join! Daily eCommerce News Facebook

JAVASOLJ - HASZNÁLD - OSZD MEG!

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr4613437055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása