Versenytárselemzés az interneten 3. - Magyarország: tegnap, ma, ...
2008. október 08. írta: vecseilaszlo

Versenytárselemzés az interneten 3. - Magyarország: tegnap, ma, ...

VERSENYTÁRSELEMZÉS AZ INTERNETEN

Az Alexandra, a Bookline és a Libri piacvezető könyvkereskedelmi web-áruházak online marketing összehasonlító elemzése



Forrás: Versenytárselemzés az interneten - Az Alexandra, a Bookline és a Libri piacvezető könyvkereskedelmi web-áruházak online marketing összehasonlító elemzése
(szakdolgozat, részlet)

Szerző: Vecsei László - online marketing szakirány, Modern Üzleti Tudományok Főiskolája

(XII/3. rész)

 

XII/1. rész: Előszó

XII/2. rész: Bevezetés - eCommerce: mennyi az az annyi?
                     Egy csipetnyi eKereskedelem

XII/3. rész: Magyarország: tegnap, ma, …

XII/4. rész: Ki vásárol itt online? A magyar eShopper profilja.
                     New Economy – Marketing nélkül SEM működik

XII/5. rész: Magyar könyves eKereskedelem
                     Alexandra – Bookline - Libri

XII/6. rész: Az online könyvvásárlók

XII/7. rész: Versenytárselemzés – Ki, mit, hol, hogyan
                     Márkaismertség – kinek nagyobb
                            Iparági felmérések
                            Cégismertető
                            Termékportfólió

XII/8. rész: Versenytárselemzés – Ki, mit, hol, hogyan
                    Unique Visitors – isten hozta?
                             Alexa (alexa.com)
                             Google Trends
                             Webanalitika

XII/9. rész: Láthatóság a keresőkben – itt is, ott is
                    PageRank (PR)           
                    Keresőmarketing elemzés
                    Partner (Affiliate) Program

XII/10. rész: Online sajtófigyelés – kiről, mit?
                    Sajtószoba
                    Sajtókapcsolatok, sajtómegjelenések

XII/11. rész: Usability – felhasználóbarátkozás
                    Betöltés, méret
                    Megjelenés
                    Belső keresők
                    Hiba: 404 oldal
                    Navigáció, oldalstruktúra

XII/12. rész: Összefoglalás

 

Magyarország: tegnap, ma, …
Magyarországon az eKereskedelem már átlépett a csecsemőkorból, a kisgyermek korba, hiszen egyre többen használják az internetet nemcsak havonta, hanem hetente különböző online tevékenységekre és (a szélessávú kapcsolatok számával együtt) örvendetesen emelkedett idehaza az eVásárlások száma és értéke is.
 


 

 

 

 

 

 

Forrás:
GKIeNET:
Jelentés az internet-gazdaságról - Fókuszban: az online áruházak
SanomaBudapest – Gerentsér Imre:
Hazai e-Kereskedelmi piac - a helyzet

Azonban nemzetközi (európai) összehasonlításban még mindig nem állunk jól, hiszen az online vásárlók számát tekintve az európai átlag kevesebb, mint felét hozzuk.
 

 

 

 

 

 



Cetelem Bank – „Körkép 2008

Különösen nagynak tűnik a különbség, ha a vásárlások egy főre vetített összegét vizsgáljuk: a Gemius átlal készített felmérés alapján 2007. júliusában (holtszezon) a megkérdezett cseh internetezők zöme, 43%-a költött 105 euróig a neten, illetve 22%-uk nem vásárolt.

Ezzel szemben Magyarországon 2007. augusztusában (beindul az iskolaszezon!) a megkérdezettek 40%-a vásárolt mindössze 83 eurót meg nem haladó értékben, illetve 45%-uk egyáltalán nem vásárolt. Azaz nemcsak az egy főre eső online költésünk alacsony, de még kevesen is vásárolnak idehaza az interneten. És még két beszédes adat:


 

 

 

 

Forrás: SanomaBp. – Gerentsér Imre: Hazai e-Kereskedelmi piac, a helyzet

Jól látható, hogy Magyarország a környező volt szocialista országokkal szemben, az eKereskedelem területén (is) egyre inkább lemarad, vagyis ami itthonról nézve fejlődés,az tulajdonképpen lassuló lemaradás.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: SanomaBp. – Gerentsér Imre: Hazai e-Kereskedelmi piac, a helyzet

Nem meglepőek ezek a számok, ha az elektonikus kereskedelmet vetjük össze a teljes kereskedelmi költésekkel: jól látható, hogy ugyan évről évre nő Magyarországon az eKereskedelem súlya, azonban nem olyan dinamikával és ütemben, mint a környező országokban, pedig ehhez szinte minden technikai feltétel adott idehaza.

Folytatás: Ki vásárol itt online? A magyar eShopper profilja

 

Damjanovich Nebojsa
független online marketing tanácsadó szakdolgozat bírálata.

Fazakas László
interaktív tanácsadó (Arcus Search Kft.) szakdolgozat bírálata.

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr71697593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása