Szakdolgozatbírálat: Fazakas László
2006. december 01. írta: vecseilaszlo

Szakdolgozatbírálat: Fazakas László

Fazakas László interaktív tanácsadó (Arcus Search Kft.) szakdolgozat bírálata


SZAKDOLGOZAT BÍRÁLATA
Modern Üzleti Tudományok Főiskolája

A jelölt neve: Vecsei László
A hallgató szak és szakiránya: Online marketing

A dolgozat címe: Versenytárs elemzés az Interneten - Az Alexandra, a Bookline és a Libri piacvezető könyvkereskedelmi web-áruházak online marketing összehasonlító elemzése

A bíráló neve és titulusa: Fazakas László, interaktív tanácsadó



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A dolgozat minősítése: 0-59 pontig elégtelen (1), 60-69 pontig elégséges (2) , 70-79 pontig közepes (3), 80-89 pontig jó (4), 90 pont felett jeles (5)

Érdemjegy (betűvel és számmal): jeles (5)


A dolgozat szöveges értékelése

Hallgató neve:  Vecsei László
A dolgozat címe: Versenytárs elemzés az Interneten - Az Alexandra, a Bookline és a Libri piacvezető könyvkereskedelmi web-áruházak online marketing összehasonlító elemzése.

A hallgató igen élvezetes szakdolgozatot készített a hazai fogyasztói eKereskedelem alakulásáról, három igen ismert könyvkereskedelmi webáruház példáján keresztül szemléltetve a piaci helyzetet.

A szakdolgozat egyértelműen mutatja, hogy a hallgató felkészült az online marketing eszközök használából, saját tapasztalatai alapján végezte el az összehasonlítást, megfogalmazva több olyan állítást, amelyet megfelelően alá is támasztott munkájában.

A felhasznált irodalom, illetve kutatások a megfelelő módon kerültek a szakdolgozatba, annak felépítése megfelel az elvártaknak.

A szakdolgozatban az összehasonlítás során a vizsgált webportálok több szempontból is auditáltak: megismerhetjük őket az online marketing több szemszögéből is. Különösen fontosnak tartom kiemelni a keresőmarketing mindkét ága szerint végzett elemzést: ez is jelzi, hogy a hallgató igen felkészült ezen eszköztárból.

A szerző sok helyen említi munkahelyén szerzett tapasztalatait, érződik, hogy fontosnak érzi akár jelenlegi cégének is jelezni, hogy mi az amit jól, és mi az amit nem kellően hatékonyan végeznek.

A szakdolgozatot átfogó jellege miatt ajánlom minden eKereskelemmel foglalkozó figyelmébe.


Dátum: 2008. szeptember 24.
Fazakas László sk.

 

 

Tartalom:
XII/1. rész: Előszó

XII/2. rész: Bevezetés - eCommerce: mennyi az az annyi?
                     Egy csipetnyi eKereskedelem

XII/3. rész: Magyarország: tegnap, ma, …

XII/4. rész: Ki vásárol itt online? A magyar eShopper profilja
                     New Economy – Marketing nélkül SEM működik

XII/5. rész: Magyar könyves eKereskedelem
                     Alexandra – Bookline - Libri

XII/6. rész: Az online könyvvásárlók

XII/7. rész: Versenytárselemzés – Ki, mit, hol, hogyan
                     Márkaismertség – kinek nagyobb
                            Iparági felmérések
                            Cégismertető
                            Termékportfólió

XII/8. rész: Versenytárselemzés – Ki, mit, hol, hogyan
                    Unique Visitors – isten hozta?
                             Alexa (alexa.com)
                             Google Trends
                             Webanalitika

XII/9. rész: Láthatóság a keresőkben – itt is, ott is
                    PageRank (PR)           
                    Keresőmarketing elemzés
                    Partner (Affiliate) Program

XII/10. rész: Online sajtófigyelés – kiről, mit?
                    Sajtószoba
                    Sajtókapcsolatok, sajtómegjelenések

XII/11. rész: Usability – felhasználóbarátkozás
                    Betöltés, méret
                    Megjelenés
                    Belső keresők
                    Hiba: 404 oldal
                    Navigáció, oldalstruktúra

XII/12. rész: Összefoglalás

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr31697500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása