Fazakas László interaktív tanácsadó (Arcus Search Kft.) szakdolgozat bírálata
SZAKDOLGOZAT BÍRÁLATA
Modern Üzleti Tudományok Főiskolája
A jelölt neve: Vecsei László
A hallgató szak és szakiránya: Online marketing
A dolgozat címe: Versenytárs elemzés az Interneten - Az Alexandra, a Bookline és a Libri piacvezető könyvkereskedelmi web-áruházak online marketing összehasonlító elemzése
A bíráló neve és titulusa: Fazakas László, interaktív tanácsadó
A dolgozat minősítése: 0-59 pontig elégtelen (1), 60-69 pontig elégséges (2) , 70-79 pontig közepes (3), 80-89 pontig jó (4), 90 pont felett jeles (5)
Érdemjegy (betűvel és számmal): jeles (5)
A dolgozat szöveges értékelése
Hallgató neve: Vecsei László
A dolgozat címe: Versenytárs elemzés az Interneten - Az Alexandra, a Bookline és a Libri piacvezető könyvkereskedelmi web-áruházak online marketing összehasonlító elemzése.
A hallgató igen élvezetes szakdolgozatot készített a hazai fogyasztói eKereskedelem alakulásáról, három igen ismert könyvkereskedelmi webáruház példáján keresztül szemléltetve a piaci helyzetet.
A szakdolgozat egyértelműen mutatja, hogy a hallgató felkészült az online marketing eszközök használából, saját tapasztalatai alapján végezte el az összehasonlítást, megfogalmazva több olyan állítást, amelyet megfelelően alá is támasztott munkájában.
A felhasznált irodalom, illetve kutatások a megfelelő módon kerültek a szakdolgozatba, annak felépítése megfelel az elvártaknak.
A szakdolgozatban az összehasonlítás során a vizsgált webportálok több szempontból is auditáltak: megismerhetjük őket az online marketing több szemszögéből is. Különösen fontosnak tartom kiemelni a keresőmarketing mindkét ága szerint végzett elemzést: ez is jelzi, hogy a hallgató igen felkészült ezen eszköztárból.
A szerző sok helyen említi munkahelyén szerzett tapasztalatait, érződik, hogy fontosnak érzi akár jelenlegi cégének is jelezni, hogy mi az amit jól, és mi az amit nem kellően hatékonyan végeznek.
A szakdolgozatot átfogó jellege miatt ajánlom minden eKereskelemmel foglalkozó figyelmébe.
Dátum: 2008. szeptember 24.
Fazakas László sk.
Tartalom:
XII/1. rész: Előszó
XII/2. rész: Bevezetés - eCommerce: mennyi az az annyi?
Egy csipetnyi eKereskedelem
XII/3. rész: Magyarország: tegnap, ma, …
XII/4. rész: Ki vásárol itt online? A magyar eShopper profilja
New Economy – Marketing nélkül SEM működik
XII/5. rész: Magyar könyves eKereskedelem
Alexandra – Bookline - Libri
XII/6. rész: Az online könyvvásárlók
XII/7. rész: Versenytárselemzés – Ki, mit, hol, hogyan
Márkaismertség – kinek nagyobb
Iparági felmérések
Cégismertető
Termékportfólió
XII/8. rész: Versenytárselemzés – Ki, mit, hol, hogyan
Unique Visitors – isten hozta?
Alexa (alexa.com)
Google Trends
Webanalitika
XII/9. rész: Láthatóság a keresőkben – itt is, ott is
PageRank (PR)
Keresőmarketing elemzés
Partner (Affiliate) Program
XII/10. rész: Online sajtófigyelés – kiről, mit?
Sajtószoba
Sajtókapcsolatok, sajtómegjelenések
XII/11. rész: Usability – felhasználóbarátkozás
Betöltés, méret
Megjelenés
Belső keresők
Hiba: 404 oldal
Navigáció, oldalstruktúra
XII/12. rész: Összefoglalás