A BTL, TTL ügynökségektől, ügyfelektől és barátoktól számtalanszor lehet hallani a kérdést, hogy egy hírlevél kampány kiküldésekor valójában hányan kapták meg a levelet? Miképpen tudjuk mérni a hírlevelek megérkezését és olvasását? Miért van annyi visszapattanó levél? Ha az email cím létezik és nem is volt tele a postafiók, akkor miért nem kaptunk hibaüzenetet? Biztosan a hírlevélküldő a hibás? Mire ügyeljünk, hogy minden hírlevél megérkezzen, mi a nemzetközi tendencia az email marketingben? Az email kampányoknál milyen a B2C és a B2B kézbesítési arány?
Forrás: Dr Baader & Baader, digitális kommunikációs ügynökség - www.baader.hu
Szerző: Báder Szabolcs
"Szerintem ezek nagyon gyakori kérdések lehetnek mindazoknál, akik éppen email marketinggel foglalkoznak. Az email marketing nem a legrövidebb ROI idejű eszköz, viszont hosszútávon nagyon is hatékony eszköz. 2002 óta számtalan helyen és módon olvashattunk erről, emiatt egyre több nagyobb márka alkalmazza. Most jutottunk el arra szinte, hogy a legtöbb marketing menedzser vagy ügynökségi oldalon account menedzser már tudja, hogy körülbelül mi az email marketing. Volt már olyan eset, amikor ebből fakadóan jött az “én mindent tudok” utólag pedig “én nem értem” helyzet. Vegyük sorra a kérdésekre a válaszokat.
Célunk az email marketinggel, hogy új ügyfeleket akviráljunk (szerezzünk meg), aktivizáljunk és tartsunk meg. Erre nagyon jó példák vannak az FMCG területen, hogy évek alatt akár több tízezres adatbázist is fel lehet építeni, aktivizálni és mindezen email listát karbantartni.
Milyen hibákat tudunk elkövetni már az adatbázis építés során?
- Nem a célcsoportot célozzuk meg, akik valósan többet fognak fogyasztanának és visszatérő látogatók lennének. Hallottam olyan kampányról, ahol sajnos nyereményjáték-függőket sikerült elérni. A rossz célközönség is kiválthat későbbi leiratkozási “hullámot”.
- A hírlevél feliratkozás módja. A sikertelen hírlevél kiküldések" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.