Korábban már foglalkoztunk vele, hogy médiatervezői szempontból milyen nehézségek merülhetnek fel, ha a blogokat médiafelületként szeretnénk használni, illetve ha bloggerként a saját hirdetési felületeinket próbáljuk értékesíteni.z alábbiakban a hazai blogok felületeinek értékesítésével foglalkozó sales house-okat, alulról jövő kezdeményezéseket és egyéb formációkat vesszük sorra.
Forrás: Rabbit - Online media blog
Szerző: Ihász Ingrid
"rtelemszerűen az egyes bloggerek személyes megkeresésének lehetőségével nem foglalkozunk. Hasonlóan nem foglalkozunk az újonnan indított, különféle eszközökkel megtámogatott reklámcélú blogokkal, illetve az egyik legrégebbi, de (egyelőre?) csak nonprofit hirdetéseket fogadó Bloggerunióval. Az alábbiakban csak a már meglévő, “civil” (nem a szolgáltató munkatársai vagy hirdető/ügynökség által írt) blogokon történő megjelenések lehetőségeivel foglalkozunk.
1. Hagyományos sales house-ok
Azoknál a nagyobb, “hagyományos” a sales house-oknál, ahol a portfolióban nincsen blogszolgáltató, a blogok értékesítése általában nincs fókuszban. Péli Árpi, az Evo Media vezetője képviseli – már-már hagyományosan – a legsarkosabb álláspontot ezzel kapcsolatban. “Dolgozunk néhány bloggal (blog.hu-sak), de őszintén szólva üzleti szempontból tökéletesen értelmetlen! Ennek oka, hogy egy blog látogatottsága teljesen tervezhetetlen és még egy nagyobb blog is valójában nagyon kicsi. Ezen kívül minden képzeletet alulmúló CTR-rel futnak a kampányok, illetve a hirdetők még mindig tartózkodnak a user generálta site-októl. A blogok csomagkampányban jók lehetnek, de ehhez nagyon sok blog kellene, és ezekkel mind elszámolni, darabjával 10 ezer Ft/hó, nem éri meg senkinek… Arról már nem is beszélve, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.