Napról napra egyre közkedveltebbé vált a webről való vásárlás, így az internetes beruházás növekvő bevételeket tudhat magáénak.
Forrás: Erdély.ma
Szerző: Fodor Tekla (Maros megyei hetilap)
"Külföldön egyelőre elterjedtebb az internetes vásárlás, de nálunk is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, utat nyitva az ilyen típusú kereskedelem számára. Mára már a megszokott internetes könyváruházak, elektronikai cikkek mellett, az online jegyrendelés, ruhák, cipők, sőt élelmiszerek beszerzése is divatossá, felkapottá vált. Általában véve a weben feltüntetett darabok olcsóbbak, mint a hagyományos üzletekben, hiszen nem igényelnek valós raktárhelyiséget, sőt külön személyzet sem szükséges ahhoz, hogy a kínált termék elkeljen.
Egyszerű, gyors, kényelmes – röviden így jellemezhető az internetről való vásárlás. De vajon mivel jár egy webáruház működtetése? Lehet-e nyereséges egy e-bolt? És miben rejlik a siker titka? Lengyel Csongor közgazdásszal az e-üzletek működtetéseinek előnyeiről és hátrányairól beszélgettünk.
– Milyen engedélyek szükségesek egy e-bolt, webáruház megnyitásához?
– Egyszerű vállalkozói engedéllyel lehet e-boltot, webáruházat létrehozni. Ez lehet kft. vagy akár engedélyezett magánszemély (PFA) is. A webáruházakra vonatkozó törvények kevésben különböznek az igazi áruházakra szóló törvényektől. Egy ilyen különbség volna a vásárlók intenzívebb védelme: webáruházból vásárolt terméket 10 napon belül a vásárlástól számítva a vásárló visszaküldheti, és ennek vételárát visszaigényelheti, amit kötelező módon vissza is kell téríteni.
– Milyen webáruház lehet nyereséges?
– Az a webáruház termelhet profitot, amely összehangolja tartalmát a célközönségével. Azok az emberek, akik online boltból vásárolnak, szeretnek informálódni, főképp erre használják az internetet, ezért az áruk jó leírása, kapcsolódó termékek, szolgáltatások ajánlása, illetve annak lehetővé tétele, hogy a vásárlók véleményt írjanak, illetve olvassanak, más, hozzájuk hasonló vásárlókkal tapasztalatokat cseréljenek, nos ezek már induláskor fél sikert jelentenek. A termékekről való hiteles és előnyös képek szintén nagymértékben javítják a potenciális vásárlók döntéshozatalának a gyorsaságát és ezzel együtt a nyereséget is.
– Kell-e szerződni az internettel, és ha igen hogyan?
– A legelső dolog az a doméniumnév leszerződtetése (ami kb. 200 lej egy .ro-s webcímre). Ez után a gazdaszerver bérlése, ami lehet ingyenes is akár vagy fizetős – tárhely és szolgáltatásfüggő ez. Egy egyszerű e-boltnak" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.