Online videonézésben és közösségi profilokban a globális átlag felett teljesítünk, és szinte minden tekintetben az egyik legdinamikusabban növekvő webkettes piac vagyunk – derül ki a Universal McCann Wave 4 felméréséből.
Forrás: Kreatív.online
Szerző: Bátorfy Attila
"Azt eddig is tudtuk, hogy az internetfelhasználók lehetnek az év emberei, ahogy azt is, hogy elég sok web2-es szolgáltatás tud menő lenni. Arra azonban, hogy mi magyarok az internet második/harmadik korszakának alakításában meglehetősen aktív nemzet vagyunk talán kevesen gondoltak. Pedig a Universal McCann (UM) Wave4 – Power to the People - The Global Media Tracker (GMT) (a teljes tanulmányt letöltheti innen) külön Magyarországra lebontott kutatásából éppen ez derül ki.
Magyarország először tavaly szerepelt az UM aktuális Wave kutatásában (a médiaügynökség 2006 óta összegzi az országok webkettes felhasználói eredményeit), és bár már akkor biztató jeleket mutatott a hazai webkettes aktivitás, az elmúlt egy évben majdnem az összes aspektusban jelentős javulást értünk el. Sőt, néhányban a globális átlagnál jobban teljesítettünk.
Hozzá kell tenni, hogy a magyarországi internetpenetráció mértéke még mindig inkább a világ középmezőnyéhez tartozik (52 százalékos – megegyezik az Nrc 2009 első féléves adataival), a magasabb internetpenetráció pedig nem jelent automatikusan aktívabb webkettes részvételt a felhasználók részéről, vagyis kérdés, hogy magasabb internetpenetrációnál hogyan teljesítenénk? Ettől függetlenül a jelenlegi adatok szerint kimagaslóan jól.
Videónézésben mi vagyunk a császárok
Két olyan webkettes felhasználói terület van, amiben aktívabbak vagyunk a globális átlagnál: az online videók nézésében és a közösségi oldalakon lévő profiljaink menedzselésében. Érdekes viszont, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.