Mit kell tudni a kulcsszavakról?
2009. augusztus 25. írta: vecseilaszlo

Mit kell tudni a kulcsszavakról?

Mit jelent az a mondat, hogy "egy honlap a ... szóra van optimalizálva"?
Ebben az esetben a honlap készítője (webszövegírója, programozója) előre meghatározott módon készíti el úgy az adott honlapot, hogy arra a szóra a honlap a keresőkben jó helyezést érjen el. (Jó helyezés: a Google első 5-10 helye.) Ilyenkor a honlap a legapróbb részletekig úgy van összerakva, hogy a keresőrobot is azt érzékelje: ez az adott oldal legfontosabb szava.

Forrás: Marketing Info - marketing tudásportál
(a Marketing Info korábbi cikkeit csak regisztrált felhasználók olvashatják. A regisztráció ingyenes)

A cikk eredeti verziója regisztrálás nélkül olvasható a Sikermarketing.hu oldalán: http://www.sikermarketing.hu/honlap_kulcsszo.html

"Más kérdés, hogy egy honlap milyen MÁS szavakra, kifejezésekre kerül jó pozícióba a keresőben. Egy szabványos honlap esetében - a Sikermarketing.hu tapasztalatai szerint - ez szinte bármi lehet. A kulcskérdés ugyanakkor mindig az, hogy erre a kifejezésre - legyen az az optimalizálásunk célpontja avagy csak egy véletlenül előforduló kifejezés - hányan keresnek.

  • Egy első hely a Google-ban akár 30 százalékkal is növelheti a látogatók számát, amiket egyrészt másoktól vesz el, másrészt a honlap látogatóiból vevők lehetnek. Röviden szólva, egy jó helyezés pénzt ér. Egy első hely tehát mindenképpen felkelti a konkurencia versenyző kedvét...
  • A helyezések a Google-ban folyamatosan változnak (változhatnak). Amelyik szóra ma még első egy honlap, az a szó holnap lehet hogy belekerül az index.hu egyik érdekes cikkébe, amit ezrek fognak elolvasni, ezáltal pedig pillanatok kérdése, és máris a második (vagy sokadik) helyen találja magát egy honlap.


Kulcsszó kutatás
Mielőtt egy honlap elkészítésébe fog valaki, mindenképpen időt kell áldoznia arra, hogy felállítsa azon szavak listáját, amelyekre optimalizálni akar - ugyanis sok kulcsszó, illetve szakterület esetében ez nem is olyan könnyű a feladat.

Információforrások a tökéletes kulcsszó választásához

1. Legfontosabb információforrás: a laikus vevő
A recept: 2 hetet kell arra áldozni, hogy a vevőink szavait szó szerint leírjuk. Milyen kérdéseket tesznek fel? Milyen szavakkal írják le, hogy mit is szeretnének? Milyen kifejezéseket használnak azokra a dolgokra, amiket mi esetleg egészen másfajta szavakkal írunk le? Esetleg milyen tévedéseik vannak, milyen szavakat használnak rosszul?

2. Megérzés
Sem a marketingben, sem annak részterületén, a fogyasztói magatartás kutatásában nem igazán kerül említésre, hogy milyen erővel bír egy jó megérzés. Rá kell érezni arra, hogy a potenciális vevőnek mi forog a fejében. Ez vagy sikerül, vagy nem, de mindenképpen egy olyan szemlélet szükséges hozzá, hogy a honlap szövegtervezője ne legyen elájulva saját szakmájának fontosságától, ne higgye azt, hogy az általa használt szavakat mindenki más is ugyanúgy használja, ahogy ő. Hatalmas bukástól tudja megkímélni magát...

3. Google Keyword selection tool - kulcsszó választó eszköz
Létezik egy Google eszköz, amelyet arra fejlesztettek ki, hogy" ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr961336501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SECI 2009.08.25. 14:40:19

Most akkor blog vagy regisztralni kell es kell jelentkezni?
Nem artana eldonteni, mert ez igy eleg furcsa

vecseilaszlo · http://vecseilaszlo.blog.hu/ 2009.08.25. 18:01:19

Kedves Secimaci!
Ha veszed a fáradságot és elolvasod jobb felül azt a néhány sort, akkor megtudhatod, hogy ez egy szakmai hírblog akar lenni, ahol infókat gyűjtök össze mindenki épülésére. Mivel infókat gyűjtök össze, ezért az írások java része nem tőlem származik (lásd Forrás), hanem olyanoktól, akik hozzájárultak, hogy megjelenítsem a cikkeiket, írásaikat. Ilyenformán van 1-2 site, ahol a régebbi cikkek elolvasásához regisztrálni kell. (Ugyanis az idő halad, és ami ma még regnélküli, az holnap már az lesz)
Tehát nem kell regelni nálam, de ha végig akarod olvasni ezt a cikket, akkor bizony regelned kell a Marketing Infó oldalán.
Viszont igazad van, módosítottam a zárójeles szövegen.
Köszi! :-)

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.10.09. 12:28:28

De hogy tovább bonyolítsam a helyzetet... A cikket én írtam, feltettük a honlapunkra is, és megkapta a Marketinginfo is. A honlapunkon regizés nélkül olvasható.

vecseilaszlo · http://vecseilaszlo.blog.hu/ 2009.10.09. 12:59:02

Köszönöm az infót! Javítottam a cikket.
süti beállítások módosítása