Mit jelent az a mondat, hogy "egy honlap a ... szóra van optimalizálva"?
Ebben az esetben a honlap készítője (webszövegírója, programozója) előre meghatározott módon készíti el úgy az adott honlapot, hogy arra a szóra a honlap a keresőkben jó helyezést érjen el. (Jó helyezés: a Google első 5-10 helye.) Ilyenkor a honlap a legapróbb részletekig úgy van összerakva, hogy a keresőrobot is azt érzékelje: ez az adott oldal legfontosabb szava.
Forrás: Marketing Info - marketing tudásportál
(a Marketing Info korábbi cikkeit csak regisztrált felhasználók olvashatják. A regisztráció ingyenes)
A cikk eredeti verziója regisztrálás nélkül olvasható a Sikermarketing.hu oldalán: http://www.sikermarketing.hu/honlap_kulcsszo.html
"Más kérdés, hogy egy honlap milyen MÁS szavakra, kifejezésekre kerül jó pozícióba a keresőben. Egy szabványos honlap esetében - a Sikermarketing.hu tapasztalatai szerint - ez szinte bármi lehet. A kulcskérdés ugyanakkor mindig az, hogy erre a kifejezésre - legyen az az optimalizálásunk célpontja avagy csak egy véletlenül előforduló kifejezés - hányan keresnek.
- Egy első hely a Google-ban akár 30 százalékkal is növelheti a látogatók számát, amiket egyrészt másoktól vesz el, másrészt a honlap látogatóiból vevők lehetnek. Röviden szólva, egy jó helyezés pénzt ér. Egy első hely tehát mindenképpen felkelti a konkurencia versenyző kedvét...
- A helyezések a Google-ban folyamatosan változnak (változhatnak). Amelyik szóra ma még első egy honlap, az a szó holnap lehet hogy belekerül az index.hu egyik érdekes cikkébe, amit ezrek fognak elolvasni, ezáltal pedig pillanatok kérdése, és máris a második (vagy sokadik) helyen találja magát egy honlap.
Kulcsszó kutatás
Mielőtt egy honlap elkészítésébe fog valaki, mindenképpen időt kell áldoznia arra, hogy felállítsa azon szavak listáját, amelyekre optimalizálni akar - ugyanis sok kulcsszó, illetve szakterület esetében ez nem is olyan könnyű a feladat.
Információforrások a tökéletes kulcsszó választásához
1. Legfontosabb információforrás: a laikus vevő
A recept: 2 hetet kell arra áldozni, hogy a vevőink szavait szó szerint leírjuk. Milyen kérdéseket tesznek fel? Milyen szavakkal írják le, hogy mit is szeretnének? Milyen kifejezéseket használnak azokra a dolgokra, amiket mi esetleg egészen másfajta szavakkal írunk le? Esetleg milyen tévedéseik vannak, milyen szavakat használnak rosszul?
2. Megérzés
Sem a marketingben, sem annak részterületén, a fogyasztói magatartás kutatásában nem igazán kerül említésre, hogy milyen erővel bír egy jó megérzés. Rá kell érezni arra, hogy a potenciális vevőnek mi forog a fejében. Ez vagy sikerül, vagy nem, de mindenképpen egy olyan szemlélet szükséges hozzá, hogy a honlap szövegtervezője ne legyen elájulva saját szakmájának fontosságától, ne higgye azt, hogy az általa használt szavakat mindenki más is ugyanúgy használja, ahogy ő. Hatalmas bukástól tudja megkímélni magát...
3. Google Keyword selection tool - kulcsszó választó eszköz
Létezik egy Google eszköz, amelyet arra fejlesztettek ki, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.