Az internetes kereskedelem egyik kulcskérdése a fizetési mód, márcsak azért is, mert a kereskedő-vevő kapcsolat bizalmi kérdése itt kapja a legnagyobb szerepet.
Forrás: G'Roby
A felmérések szerint a legnépszerűbb utánvétes készpénzes fizetés mellett ma már az on-line (internetes) bankkártyás fizetés is egyre nagyobb sikernek örvend - már ha az adott internetes kereskedő nyújtja ezt a szolgáltatást ügyfeleinek. Az egyéb alternatív fizetési módok azonban még nem hódították meg az internetes kereskedelem piacát.
A G-Roby 2009 nyarára hat, teljesen különböző fizetési módot kínál vásárlóinak, a három hagyományos (készpénz, átutalás, bankkártya) mellett három alternatív megoldást is (iziShop, Abaqoos, MobilFizetés). Ilyen széles kínálattal ezidáig még nem jelent meg magyar e-kereskedő a piacon. A G-Roby célja ezzel az, hogy elébe menjen a vásárlói igényeknek, sőt, egy kicsit példát is mutatva más kereskedőket is ösztönözzön fizetési megoldásaik bővítésére.
2009 év végig a 12%-os lakossági bankkártyás fizetési részesedés mellett, 2-3%-os alternatív fizetési arányt tart elképzelhetőnek a már 10 éve élelmiszer és vegyiáru cikkeket forgalmazó on-line áruház.
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.