A magyar e-kereskedelem számokban
2009. június 08. írta: vecseilaszlo

A magyar e-kereskedelem számokban

A prezentáció teljes terjedelmében bemutatásra került a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (www.SZEK.org) szervezet VI. e-kereskedelem konferenciáján ("Új utakon"), 2009. május 7-én, Velencén, a Hotel Spa-ban. 

Forrás: Ki-mit vesz az interneten és hogyan fizet? (prezentáció)
Szerző:
Kis Gergely

Az e-Gazdaság „értelmezése”

  • „A2A”
    elektronikus államigazgatás, amelynek lényege a hivatalok egymás közötti folyamatainak online támogatása (pl. önkormányzati informatikai rendszerek);
     
  • „A2B” és „A2C”
    E-közigazgatási szolgáltatások (pl. APEH elektronikus adóbevallás, okmányiroda);
     
  • „B”
    - IKT eszközök és szolgáltatások alkalmazása a termelésben, és belső vállalati folyamatokban – ERP, DSS, SCM, CRM;
    - Web-EDI (automatizált beszerzések, vertikális folyamat integráció);
  • „B2A”
    E-közbeszerzés;
     
  • „B2B”
    - Termék értékesítés;
    - Point 2 point értékesítés;
    - Aukciós piacterek (keresleti és kínálati piacterek);
    - E-számlázás;
    - Elektronikus szolgáltatások;
     
  • „B2C”
    - Szakosodott, és nem szakosodott webáruházak (online kiskereskedelem kategória – melybe nem számoljuk bele a C2C és B2C tranzakciót is bonyolító aukciós piactereket);
    - Elektronikusan fogyasztható termékek;
    - Elektronikusan nem fogyasztható termékek;
    - Elektronikus szolgáltatások;
     
  • „C2C”
    Fogyasztók közötti értékcsere (aukció és apróhirdetések)

E-boltok Magyarországon

  • 2.400 db (2009. április) magyarországi e-bolt működik;
  • A forgalom 80%-át változatlanul a 20 legnagyobb generálja;
  • Legnépszerűbb termékkategóriák:
       - Biztosítási szolgáltatások;
       - Élelmiszer;
       - Irodaszerek, taneszközök;
       - Könyv;
       - Ruházat;
       - Számítástechnikai eszközök;
       - Szexuális segédeszközök (volumenben kisebb tétel, de látványos volt 2007-2008-ban a növekedés);
       - Telekommunikációs eszközök;
       - Utazási szolgáltatások


Az online áruházak forgalmának alakulása 2001-2009 között (millió Ft)
(A felmérés nem tartalmazza a e-turisztikai és a e-biztosítás értékesítéseket)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Online áruházak átlagos árbevételének alakulása 2003-2009 (millió Ft)
(A felmérés nem tartalmazza a e-turisztikai és a e-biztosítás értékesítéseket)


 

 

 

 

 

 

 

 

Online kiskereskedelmi forgalom

  • Online kiskereskedelemi forgalom 2008-ban kb. 63 mrd. Ft volt (nem tartalmazza a turisztikai és pénzügyi/biztosítási szolgáltatásokat, az aukciós piactereket pedig jellegük – vagyis a definíció – miatt kell külön kezelni);
  • Az online kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes Magyarországi kiskereskedelmi forgalomhoz viszonyítva 1%  volt 2008-ban (0,1 százalékpontos növekedés egy év leforgása alatt);
  • A vásárlások tranzakciónkénti értéke a korábbi trendhez viszonyítva megfordult 2008-ban:
    - a tisztán internetes áruházak esetében átlagosan 3.500 Ft/tranzakció);
    - míg a hagyományos kiskereskedelmi háttérrel is rendelkező boltok esetében 11.660 Ft/tranzakció.
    - A két típusnál összesen átlagosan 5.800 Ft jut egy tranzakcióra.

 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr11169025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása