A 2009-es évben írt dokumrentumok, prezentációk, értekezések, szakdolgozatok, elemzések, melyeket felleltem az interneten és kapcsolódnak az e-kereskedelemhez vagy az online marketinghez.
(ha hibás, vagy rossz linket találsz kérlek értesíts. Köszönöm!)
e-Kereskedelem: 2009. év
(ide kattintva visszatérsz az aktuális évhez)
• Arany János (Google): Google újdonságok 2009 végén (pdf, p.12)
• ATG: European Consumer Views of e-Commerce - Buying Behaviour and Trends (15 oldal)
• Bartha Lajos: E-pénz hol vagy? (14 slides)
IV. E-Money Symposium - Budapest, 2009. november 3.
• Bánhegyi Csanád (Carnation): OTC PPC, Avagy egy gyógyszercég esete a fizetett keresőhirdetésekkel (pdf, p.15)
• Bobály Mihály (JabJab): Kalandjaim az adCenter-rel (ppt, 19 slides)
• Bogár Péter (kirowski – iProspect / Malév): Malév kampányértékelés (ppt, 25 slides)
• Dobó Mátyás (Doransky): SMO - Közösségi média optimalizálás (17 slides)
• Dunder Krisztián: utinformaciok.hu - esettanulmány (ppt, 14 slides)
• Erőss Csaba: Hogy jön az adserver a képbe? (Prezi.com)
• Fanta Trendriport 6: "Múzsák vonzásában" Kultúra- és médiafogyasztási szokások a fiatalok körében. (25 slides)
• Faragó Péter: Kiskereskedelmi horgászboltok az interneten, Magyarországon és külföldön (Szakdolgozat, BCE, Gazdálkodástudományi Kar, E-business Kutatóközpont, p.99.)
• Fazekas Ildikó (Önszabályozó Reklám Testület): Jogi és önszabályozás a keresőmarketingben (ppt, 11 slides)
• Fóthy Móni: A SEO nem a keresőkben elért pozíció! (21 sildes)
• GKIeNET:Egyelőre válságmentes az online kiskereskedelem (gyorsjelentés)
• Gombos Zsolt: Website ergonómia - Hogyan tedd hatékonnyá weboldalad? (54 slides)
• Google - Tájékozódás és vásárlás a magyar internetezők körében (19 slides)
• Hárs Ildikó: Versenytárselemzés és helyzetjelentés az online magyar bankszektorról 2009 (Szakdolgozat, MÜTF, p.106.)
• Ihász Ingrid (Rabbit): Ingyenes adatforrások: Internetező nők + K&V: Hol találok infót…?
- a hazai információs társadalom helyzetéről (lakossági és vállalati penetráció, szélessáv, mobil, e-közigazgatás, -gazdaság, -kultúra, -oktatás stb.)?
- a hazai internetező közönségről és honlapokról?
- mennyi blog van Magyarországon? Egyáltalán, milyen a web2.0-s eszközök elterjedtsége hazánkban?
- mennyit költenek a hazai hirdetők online reklámra?
• Internet Hungary 2009
- Bacher János: Egymás szemében a gerenda - Kutatás az IAB tagok körében (20 slides)
- Csereklei Zoltán: És ez már a valóság! Mobilmarketing 2009 (prezi.com)
- Gábos Zsuzsa: Az internet felnőtt korba cseperedik (9 slides)
- Az online marketing-kommunikáció státusa
- Megszokott hatékonysági mutatók
- Kihívás a hirdetőnek: a net nőiesedik
- Kihívás a hirdetőnek: a net idősödik
- Complex Engagement Index
- Gemius kutatás 2009 (10 slides)
- Az élvonal - A 20 legnagyobb elérésű webhely Közép-Kelet-Európában
- Népszerű tartalmak az interneten
- Internet böngészők népszerűsége
- Legyőzhetetlen?
- A nyugat diktálja az iramot
- … de a többiek is felzárkóznak
- Online áruházak – spontán márkaismertség
- Online aukciók – spontán márkaismertség
- Attitűdök az online vásárlással kapcsolatban
- Optikai gerinc- vagy körzethálózattal lefedett magyar települések (2008 végén)
- Települések optikai hálózati lefedettsége (külterületi határokkal) 2008 végén
- Magyarországi önkormányzatok internet ellátottsága
- Szélessávú és keskenysávú internetkapcsolat a magyarországi önkormányzatoknál
- Internet-banki lakossági ügyfelek száma és átlagos aránya az internetes bankoknál
- Az online áruházak számának és összes forgalmának árbevételkategóriák szerinti megoszlása (2008)
- Az online áruházak forgalmának alakulása 2001-2009 között (millió Ft)
- Hamis rendelések aránya az online áruházaknál 2008-ban (millió Ft)
- Ipsos kutatás 2009
I. rész (10 slides)
- Hiteles információforrások a pénzügyi/gazdasági válság kapcsán
- A pénzügyi/gazdasági válság vélt következményei
- Mindennapi, rendszeres kiadásokban várható változások a válság hatására
- „Napfény járja át a szívem újra”
- Milyen típusú hirdetések érdeklik? – 1. azok körében, akiket továbbra is érdekelnek a hirdetések
- Milyen típusú hirdetések érdeklik? – 2. azok körében, akiket továbbra is érdekelnek a hirdetések
- Internethasználat gyakoriságának alakulása
- Internet-penetráció alakulása Magyarországon
- Az internethasználat alakulása a hozzáférés helyszíne szerint
- „Én táncolnék veled, de nem tudok…”
- Vásárlással kapcsolatos internethasználat
- Interneten keresztüli vásárlási szándék alakulása
- Keresőoldalak valós felhasználószáma és elérése
- Közösségi oldalak valós felhasználószáma és elérése
- Közösségi portálok elérése
- Blog oldalak valós felhasználószáma és elérése
- Blog- portálok elérése
- E-kereskedelmi oldalak valós felhasználószáma és elérése
- Print lapok online változatának olvasói
- TV-s portálok látogatói
- Online játék-portálok elérése
- Felnőtt tartalmú portálok elérése
- „De forog a bicikli: az egyik csak tekeri, a másik csak neveti"
- Weboldalak látogatóinak kormegoszlása
- Weboldalak látogatóinak nem szerinti megoszlása
- Weboldalak látogatóinak iskolai végzettség szerinti megoszlása
- „Nyalni csak úgy lehet, ha élvezzük az ízeket…”
- A mikrovállalkozások és a kkv-k legkedveltebb reklámeszközei
- Vállalati döntéshozók az internetes politikai eszközökről
- Vállalati döntéshozók az internetes eszközök fontosságáról
- Vállalati döntéshozók az internetes eszközök használatáról
- Mit csinál egy vállalati döntéshozó online?
- Kurucz Imre: A webshopok vásárlóközönsége (21 slides)
(Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga.)
- Lőrincz Vilmos: Mely üzletek taroltak és melyek nem? Mi lehet ennek az oka? (9 slides)
- Medián kutatás 2009 (16 slides)
- Azok aránya, akiknek van internet-hozzáférésük, negyedéves átlagok, teljes népesség, százalék
- Internet-hozzáférés a hozzáférés helye szerint, negyedéves átlagok, teljes népesség, százalék
- Internethasználók aránya negyedéves átlagok, teljes népesség, százalék
- Médiafogyasztás és internethasználat negyedéves átlagok, százalék
- Belföldi napi látogatószám 2004-2009
- Napi oldalletöltések növekedése, Öt év alatt - munkanapokon
- Napi oldalletöltések növekedése, Öt év alatt - szabadnapokon
- Látogatók napi megoszlása, nemek szerint, munkanapokon (2009. szeptember)
- Látogatók napi megoszlása, nemek szerint, szabadnapokon (2009. szeptember)
- Látogatók napi megoszlása kor szerint, munkanapokon (2009. szeptember)
- Látogatók napi megoszlása kor szerint, szabadnapokon (2009. szeptember)
- Hazai internetezők nem és kor szerinti megoszlása (2009. augusztus)
- Látogatók megyék szerinti megoszlása (2009. augusztus)
- Belföldi látogatók városok szerinti megoszlása (2009. augusztus)
- A nők egy nappal többet bírnak ki internet nélkül (2009. augusztus)
- Három leglátogatottabb tematika nemek szerint (2009. augusztus)
- Varga Károly: Online kampánytervezés offline mintára (9 slides)
- A kialakult hazai gyakorlathoz illeszkedő online médiatervező rendszer
- Offline és online médiumokon párhuzamosan futtatott kampányok egységes tervezésének sincs technikai akadálya
- Nyomtatott és online lapok együttes elérése
- FM rádióhallgatók és netezők együttes elérése
- Mitől nőhet az online hirdetések volumene?
- Megjelennek a hazai piacon a vezető szolgáltató website-ok magyarított verziói
- …de hogyan kapcsolódik mindez az online kampányok hatékonyságához?
..........
• Kálmán Tamás (eTarget): Újdonságok az ETARGET hirdetési rendszerben (ppt, 14 slides)
• Kisgyura János: Elektronikus számlázás Magyarországon (Szakdolgozat, PTE, p.49.)
• Kiss Péter: Keresőmarketing a bankszférában - Költséghatékony reklámozás recesszió idején (MÜTF, p.66.)
• Kutatócentrum: E-Mail Marketing Report 2009
• Kutatócentrum: E-Shopping Report 2009
• KutatóCentrum: Kisebb városokban népszerűbbek az online boltok
KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet felmérése a hazai internezetési szokásokról.
Minta: ezer fő * Életkor: 18-64 * Mikor: 2009 decembere * Mód: online kérdőív
Forrás: Kreatív.Online
• Majó Zoltán - Szakál Péter: Az elektronikus szolgáltatások térnyerése egy egyetemi esetpélda tükrében (pdf, p.11)
• Matics Katalin: Versenytárselemzés az interneten - Női napok online környezetben (Szakdolgozat, MÜTF, p.91.)
• Mónus Ádám: Abaqoos - Banki virtuális pénztárca (19 slides)
IV. E-Money Symposium - Budapest, 2009. november 3.
• Nagy Ádám Gusztáv: Egy online zeneajánló rendszer üzleti terve (Szakdolgozat, p.60.)
• Nagy Tamás (Terepnapló): Médiapiaci, társadalmi trendek - 2009 (26 oldal)
(Várható jelentősebb médiapiaci és társadalmi trendek - Magyarország - 2009 és a közeljövő...)
• NEO Interactive: Digitális Média - Tények Könyve 2009 (52 oldal)
Előszó
ALAPADATOK
Online látogatói médiatérkép
A felhasználói végpontok eszközellátottsága
Penetráció
Látogatottsági toplista
Piacvezetők itthon és a világban
Google: üzleti lehetőségek a keresőn túl
Yahoo: bajban az ikon?
Microsoft: erősítené keresőpiacát és médiáját
Origo: 4 millió egyedi látogató a portálcsoportban
Index: az online hírpiac sarokköve
Sanoma: nőkben és termékfejlesztésekben erős
Generál Média portfólió: felnőttek
Sales house-ok és hirdetési hálózatok
Kiadói online portfóliók
Látogat ók a piacon
Demográfiai adatok
Nőiesedő internet
Tinik az interneten
Trendek a piacon
Keresés ≠ Google
Mobilinternet
Digitális televíziózás
Online közösségek
Tematikus honlapok
A kereskedő honlapok látogatói
Üzlet a piacon
Becsült reklámköltés 2007/2008
Listaáron mért reklámköltés 2007/2008
Becsült online reklámköltés 2007/2008
ELISMERÉSEK
SZERKESZTŐBIZOTTSÁG
• Netkreatív: A te boltod. A te utad. Hogyan legyél sikeres Online Értékesítő (pdf, 28 oldal)
Tartalom:
1) Válaszd ki mit szeretnél értékesíteni
2) Keresd meg a számodra tökéletes kulcsszavakat
3) Hogyan találd meg a számodra tökéletes domain nevet
4) Megbízható és stabil tárhelyszolgáltató kiválasztása
5) Optimalizáld webáruházadat a keresők irányelvei alapján
6) Hogyan építs jó és értékes linkhálózatot?
7) Hibák, amiket elkövethetsz a keresőmarketingben
8) Extra funkciók, amelyek növelhetik látogatottságodat
9) Hogyan segítheti webáruházadat egy szakmai blog?
10) Használd ki a közösségi oldalak marketing erejét!
11) Kapcsold be számlázásod a webáruházadba!
12) Tedd vonzóbbá a termékeidet és legyél egyedi!
• NRC: Mindent az internetező nőkről – VMR.women 2009. (pdf, 3 oldal)
• NRC: A KKV-szektor üzleti döntéshozói – Másállapot?
• NRC: A fiatalok számára fontos cél a szakmai elismertség - WMR.cool
• NRC: Tinik a neten
• NRC: Ismét a gyerekek kerültek a fókuszba - WMR.kids
• NRC: Előnyben az akciós termékek
• Online Marketing Akadémia: Instant karácsonyi ötletcsomag (pdf, 25 oldal)
Szezonalitás
Vásárlási hajlandóság
Eladási modell
A választás kín
Ki a célcsoport?
Piackutatás
Long Tail
Hová tűntek a keresések?
Vásárlási döntési folyamat
Keresésekhez illeszkdeő szövegek
AdWords Editor
Tippek hirdetésszövegekhez
Tippek tartalmi hálózathoz
Van-e élet a karácsony után?
Hirdetői verseny
• Petrányi Dóra: PSD Implementáció (15 slides)
IV. E-Money Symposium - Budapest, 2009. november 3.
• Spiegel Kornélia: Az iziSHOP mobilfizetési szolgáltatás bevezetése (Szakdolgozat, SZTE, p.55.)
• Szatmári Gergely: Ez itt a reklám helye - Online hirdetések a magyarországi webáruházaknál (Szakdolgozat, BCE, Gazdálkodástudományi Kar, E-business Kutatóközpont, p.61.)
• Székely Levente: "Hasitasi nem kér kódot"(19 slides)
IV. E-Money Symposium - Budapest, 2009. november 3.
• Sziebig Péter (Klikkmánia): Adwords API a gyakorlatban - mire érdemes használni (pdf, p.19)
• Tarjányi Beáta: E-kereskedelem (szakdolgozat, p. 42)
"Gazdaságinformatikus hallgatóként érdekel az informatika valamint a kereskedelem világa is. Ezért választottam szakdolgozatom témájának az elektronikus kereskedelmet, melyben először ismertetem az e-kereskedelem kialakulását, fejlődését, milyen típusai jöhetnek létre a piac szereplői között, majd bemutatom a webáruházak, értékesítési weboldalak létrehozásának és működésének elengedhetetlen feltételeit, biztonsági alapkérdéseit, az oldal kialakításának legfontosabb szempontjait, valamint a sikeres értékestéshez nélkülözhetetlen online marketinget."
• Törvényes webáruház üzemeltetés: Kerülje el a fogyasztóvédelmi bírságot - hasznos információk a webáruházak törvényi szabályozásainak betartásához (pdf, 19 oldal)
• Universal McCann: Social Media Tracker – Wave 4 (32 slides)
Összefoglalás: A tanulmány az eredményeket úgy foglalja össze, hogy a trendek szerint a webkettes világ a tartalom-előállításé, és mára a hagyományos média potens kihívójává vált, ami a hirdetők számára sem lehet többé közömbös terep. Érdemes megszívlelni a kutatás azon eredményét is, hogy noha már a webkettő a kapcsolattartás elsőszámú eszköze, a személyes kontaktusok száma is arányosan növekedett, ami hathatós ellenérv lehet az „elidegenedést” az internet terjedésével magyarázó prédikátorokkal szemben. Az UM (Universal McCann - a szerk.) Magyarország számára azt jósolja, hogy igazából még el sem kezdődött az igazán nagy webkettes tobzódás, a nagy bumm az ajtóban toporog.
A Universal McCann negyedik éve végzi el a Wave - Power to the People – Global Media Tracker kutatását. Idén 40 ország 24 ezer internetfelhasználója (országonként minimum 500) részvételével zajlott a felmérés a 16-54 éves korosztályból.
Forrás: Kreatív.online
Cikk: Menő webkettes nemzet a magyar
• Vadász Gábor: A keresőmarketing a leghatékonyabb marketing-kommunikációs eszköz (Szakdolgozat, Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiksola, p.50.)
• Vadász Illés: Google Analytics újdonságok (pdf, p.24)
• Zajdó Csaba: Online értékesítési modellek (20 slides)
• Web 2.0 BarCamp: Mit csinál és mit nem csinál a magyar internetező online? (25 slides)
Online vásárlások - Mit tudunk az e-boltokról és az online vásárlókról?
Online szórakozások - Mit tudunk a szórakoztató honlapokról és az online szórakozókról?
Internetező huszonéves fiúk és lányok - Mit csinálnak a magyar huszonévesek online és mit nem csinálnak?
(plusz infó: BarCamp - A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából.)
• WebShop-Experts: Hogyan indítsunk webáruházat?
Mi szükséges egy webáruház indításához? Ha Ön nem képzett internetes szakember, akkor bizonyára vannak kérdései, melyekre választ szeretne kapni azért, hogy webáruháza elindításakor minél kevesebb hibát kövessen el. Ebben próbál segítséget nyújtani a tanulmány, mely egy webáruház elindításával kapcsolatos összes főbb témakört igyekszik összefoglalni.
Tartalom:
- Mit áruljunk? Mit lehet egy webáruházban árulni, és hogyan döntsük el, hogy árulhatjuk-e termékünket webáruházban?
- Hogyan válasszunk webáruház rendszert? Miért kerül az egyik rendszer 10 ezer Ft-ba, a másik 1 millió Ft-ba, a harmadik 10 millió Forintba?
- Milyen tartalmakról kell gondoskodnunk? Melyek a leggyakoribb tartalmak egy webáruházban, amit mindenképp meg kell írni?
- Milyen logisztikai megoldások léteznek? Lehetséges fizetési- és szállítási módok, melyeket egy webáruház alkalmazhat
- Milyen jogi kötelezettségek vannak? A legfontosabb jogi ismeretek, melyeket webáruházával be kell tartani.
A tanulmány letöltése ingyenes, hozzá mindössze egy igénylőlap kitöltése szükséges!
• WebShop-Experts: A piacvezető webáruházak 3 összetevője (pdf, 7 oldal)
Mi szükséges egy piacvezető webáruházhoz? ...és miben hasonlít az internetes kereskedelem a Forma 1-hez? Három kritikus területe van a webáruházas értékesítésnek, és mindhárom területen jó eredményt kell produkálnunk, ha ki szeretnénk emelkedni a konkurensek közül.
-------------------------------------------------------------------
| e-kereskedelem: 2013. év | e-kereskedelem: 2012. év |
| e-Kereskedelem: 2011. év | e-Kereskedelem: 2010. év |
| e-Kereskedelem: 2009. év | e-Kereskedelem: 2008. év |
-------------------------------------------------------------------
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.