Böngészni, keresni, alkotni
Forrás: Terepnapló -médiapiaci- és web bazár
"Jelenleg mennyi lehet a kulcsszavas keresés részesedése az online piacból, nem tudjuk pontosan. Legalábbis így nyilatkozott még 2007 elején Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője a BizBigyó blogon.
Ami biztos, hogy az USA-ban durván 40 százalék a keresőmarketing megjelenések részesedése, amit második helyen követnek 20 százalékos részesedéssel a klasszikus banner hirdetések.
Ennél Magyarországon biztosan nagyságrendileg kisebb a SEM (Search Engine Marketing) részesedése, és jelentős pénzek áramlanak éppen most is a banner alapú megjelenésekre.
Azokra a banner hirdetésekre megy el az online hirdetői budget jelentős része, amelyek átlagosan 0,5-1 százalék körüli átkattintási arányt érnek el. Ráadásul a kattintások jelentős részét a felhasználók azonos csoportja produkálja.
Ha méret szerint próbálunk különbséget tenni néhány általánosabb banner megjelenési típust vizsgálva, akkor azt mondhatjuk, hogy a formátumok alapján sincsenek jelentős eltérések." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.