5 tipp a bevétel növelésére szegmensek használatával
2017. november 23. írta: vecseilaszlo

5 tipp a bevétel növelésére szegmensek használatával

Elemzői szempontból az összesített adatok mit sem érnek. Legfeljebb az avatatlan szem számára mutatnak jól. Ahhoz, hogy összegyűjtött adataink nekünk dolgozzanak, fel kell szeletelni, kockára kell vágni őket. Csak így kaphatunk olyan információkat, amiket aztán jól fel tudunk használni ahhoz, hogy megnöveljük a webáruház bevételeit.

Forrás: Kosárérték.hu
Szerző: Zentai András

"Mik azok a szegmensek és hogyan kell használni őket?
Az Analyticsben a szegmens nem más, mint az apróra vágott adatok egy csoportja. Az egész információhalomból valamilyen feltételrendszer alapján kiválasztott néhány adatkocka. Ezeket a kockákat egymásra pakolva kapjuk meg az igazán értékes adatokat.

Vegyünk egy nagyon egyszerű példát: el szeretnénk különíteni az asztali gépet és a mobileszközt használó vásárlókat. Ez már szegmentálás. Egy mobilos és egy asztali szegmens létrehozásával a két csoportra vonatkozó adatokat egymás mellett láthatjuk, elemezhetjük viselkedésük hasonlóságait és különbözőségeit.

A szegmens tehát egy vagy több egyszerre működő szűrő, amelynek három szintje van: felhasználó, munkamenet és találat. Az első egy adott embert jelent, aki az oldalunkkal – Analytics-nyelven szólva a Tulajdonunkkal – interakcióba lép. A második az egy felhasználó által végzett interakciócsoport, a harmadik pedig maga az interakció, például egy oldalmegtekintés. A három logikusan épül egymásra.

A felhasználói vagy munkameneti szintű szegmentálás érzékeltetésére jó példa, amikor szeretnénk a látogatóinkat költés alapján szétválogatni. Tegyük fel, hogy ki akarjuk listázni a legalább 100 000 forintot költő vásárlókat. János május 3-án 30 000 forintért vásárolt nálunk, majd 18-án még 70 000 forintot költött el a webáruházunkban. Lajos csak egyszer látogatott meg minket, május 9-én, és 100 000 forintot fizetett. Felhasználói szegmentálásban mindketten bekerülnek a találati listába, de munkameneti szintűnél csak Lajos." ... >>

szegmensek.jpg

VecseiLaszlo.blog.hu - Ingyenes e-kereskedelmi és online marketing szakmai tudástár - hírblog.

Kulcsszavaim: online kereskedelem | online vásárláse-kereskedelem | elektronikus kereskedelem | magyar e-kereskedelem | webáruház | üzleti modell | online marketing | eMail marketing | keresőmarketing | SEO | tartalommarketing | Google | Alibaba Group | Amazon |

Továbbá: E-kereskedelem a világban 2016 - eCommerce in the world 2016

E-kereskedelmi hírek a nagyvilágból angolul - naponta többször is. Csatlakozz te is! Daily eCommerce News Facebook | eCommerce news in Facebook: daily, fresh & colourful. Join! Daily eCommerce News Facebook

JAVASOLJ - HASZNÁLD - OSZD MEG!

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr413275327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása