A fizikai boltokhoz hasonlóan a vásárlók egy webáruházban, miután kiválasztották a termékeket, nem szeretnek sokat időzni a pénztárnál. Online még könnyebben meggondolhatják magukat, és hagyhatják ott a kosarukat (és az esetek nagy részében meg is teszik). Minél bonyolultabb számukra a folyamat, minél tovább tart, annál nagyobb eséllyel fognak vásárlás nélkül távozni a webáruházból. Kereskedőként az a feladatunk, hogy megteremtsük annak a lehetőségét, hogy minél könnyebben és gyorsabban le tudják adni a felhasználók a megrendelésüket.
Forrás: Kosárérték.hu
Szerző: Gergely Gabriella
"A kosárelhagyások egyik fő oka a regisztrációhoz kötött vásárlás. A felhasználók egyrészt nem szeretnének sok időt tölteni számukra feleslegesnek tűnő adatok megadásával, másrészt a regisztráció sokakban ellenérzést kelthet.
“Miért van szükségük ilyen információkra?”
“Vajon mit kezdnek majd az adataimmal?”
“Mostantól tele lesz az e-mail postafiókom a reklámjukkal?”
“Miért kell egy újabb jelszót megjegyeznem?”
Arra pedig végképp kevés idejük és kedvük van, hogy a szerződési feltételeket és adatvédelmi nyilatkozatokat böngésszék, mielőtt valamit megrendelnek.
Kereskedőként számos előnyt tudhatunk magunkénak, ha a vásárlóink regisztrálnak. A jóváhagyásukkal többek között lehetőségünk nyílik rá, hogy marketing üzeneteket küldjünk, személyre szóló ajánlatokat kínáljunk nekik, a weboldal megjelenését, a megjelenített ajánlatokat is a bejelentkezett felhasználóra szabhatjuk, kérhetünk értékelést a vásárolt termékekről, és mindemellett pontosabb statisztikákat kaphatunk. Így érthető módon szeretnénk elérni, hogy minél több adatot tárolhassunk a felhasználóinkról. Fontos azonban, hogy ne akarjuk mindenáron a vásárlókra kényszeríteni a regisztrációt, ha az amúgy nem feltétlenül lenne szükséges! Bár a további marketing tevékenységünket jelentősen segítené regiszráció, ha akadályokat görgetünk a felhasználók elé, akkor a legelső megrendelésüket is kisebb eséllyel adják le, így pedig hiába várjuk, hogy visszatérő vásárló legyen belőlük.
Az ún. “guest checkout” funkcióval lehetőséget nyújthatunk a felhasználók számára, hogy regisztráció nélkül adják le megrendelésüket, ezáltal könnyebben, gyorsabban végigmehessenek a vásárlási folyamaton. Ebben az esetben csak a megrendeléshez szükséges adatokat tároljuk, és kizárólag a megrendelés teljesítéséhez szükséges célokra használhatjuk fel azokat.
Nézzünk néhány tippet, amivel a guest chekoutból még többet hozhatunk ki, mint az egyszeri gyors bevásárlás lehetősége, és akár" ... >>
VecseiLaszlo.blog.hu - Ingyenes e-kereskedelmi és online marketing szakmai tudástár - hírblog.
Kulcsszavaim: online kereskedelem | online vásárlás | e-kereskedelem | elektronikus kereskedelem | magyar e-kereskedelem | webáruház | üzleti modell | online marketing | eMail marketing | keresőmarketing | SEO | tartalommarketing | Google | Alibaba Group | Amazon |
Továbbá: E-kereskedelem a világban 2016 - eCommerce in the world 2016
E-kereskedelmi hírek a nagyvilágból angolul - naponta többször is. Csatlakozz te is! Daily eCommerce News Facebook | eCommerce news in Facebook: daily, fresh & colourful. Join! Daily eCommerce News Facebook
JAVASOLJ - HASZNÁLD - OSZD MEG!