Superweek 2013 - Black Hat Analytics - Universal Analytics - Facebook Graph Search
2013. február 05. írta: vecseilaszlo

Superweek 2013 - Black Hat Analytics - Universal Analytics - Facebook Graph Search

vecseilaci_49x61.jpg

Superweek 2013 beszámoló - Webanalitika blog
"Idén ismét megrendezésre került a Superweek, ami ugyan tavaly óta 3 napra rövidült, cserébe viszont több neves külföldi előadó érkezett hazánkba, hogy megossza a tapasztalatait velünk. Az előadások kizárólag angol nyelven zajlottak a külföldi előadók és résztvevők miatt, ami az angolul kevésbé tudóknak hátrány jelenthetett, de lássuk be a szakmánk nemzetközi nyelve az angol, aki naprakész szeretne maradni ebben a témában, annak elengedhetetlen a nyelvtudás.

A szerdai előadásokat John Mueller kezdte egy rövid összefoglalóval, hogy milyen úton is indult el a Google kereső 2012-ben és hová tart az idei évben. Az egyik legfontosabb gondolata ez volt:" ... >>

~ ~ ~ ~ ~
A csütörtöki volt a záró napja a Superweek 2013 konferenciának, amikor is a korábbi napokon már szereplő előadók adtak elő ismét, de voltak új előadók is. A fő fókusz ezen a napos is a webanalitika területén volt, de hallhattunk PPC, UX, SEO és social témában is prezentációkat a hófödte környezetben lévő szállodában.

A napot az amerikai Scott Hermann kezdte, aki inkább ügyfél oldalról beszélt a webanalitika fontosságáról és hogy mennyire fontos a cégvezetőknek/marketingeseknek átalakítani a gondolkodásukat ezen a területen.

Egyik fontos mondanivalója az volt, hogy az adatok kielemzésénél" ... >>

Black Hat Analytics: csalás a weben sok pénzért - HWSW
"Ahol pénz van, ott csalás is van. Phil Pearce, a brit Conversion Works szakértője a héten zajló Superweek konferencián mutatta be, milyen rosszindulatú módszerek ismertek a webanalitika világában. Ezekre persze nem rábeszélni akarja a közönséget, épp ellenkezőleg, mindenkit óva int még az enyhébb csalásoktól is.

Ahogy egyre érettebb a webes világ, ahogy egyre több funkció érhető el a neten, ahogy a társadalom egyre szélesebb rétege támaszkodik rá, úgy növekszik folyamatosan a csalások és visszaélések száma is - ebben ez esetben nem a bankkártya-lopásokra vagy más biztonsági fenyegetésekre kell gondolni, hanem a webhasználati statisztikák meghamisítására, és ezáltal tisztességtelen bevételszerzésre. A hamis konverziók terjedése ugrásszerűen nőni fog, jönnek a bothadseregek, amik valódi felhasználói aktivitást színlelve manipulálnak statisztikákat, torzítanak adatbázisokat és vezetnek félre elemzőket. Sajnálatos módon" ... >>


Universal Analytics: középpontban a felhasználó - HWSW
"A web tagadhatatlanul fejlődik, s a Superweek webanalitikai konferencia tapasztalatai azt mutatják, hogy ezt igyekszik követni folyamatosan a webmestereket, tartalomtulajdonosokat, szolgáltatókat és kereskedőket kiszolgáló piac. Mostanra viszont annyira megváltozott az online közeg, hogy a Google-nek nem volt elég csiszolni az Analyticset, teljesen az alapoktól kellett újraépíteni az egészet.

Az első kérdés, ami még a Google Analytics célcsoportjának fejében is kivétel nélkül felvetődik: miért van szükségem részletes adatokra a látogatásokról, miért ne tudnám magamtól jól csinálni a dolgom, ki kérdőjelezi meg a szakértelmem kereskedelemben vagy bármi másban? A válasz az, hogy amennyiben valaki egy webes felületet nem saját magának, hanem az ügyfeleinek csinál, ha nem magának, hanem vásárlóknak akarja kényelmessé tenni a használatát, akkor illene megtudni azt is, hogy ők mit csinálnak a weboldalon." ... >>


Facebook Graph Search: Indul a Facebook keresője
- Seotools

"Míg a Google igyekszik elterjeszteni a közösségi platformját a Google Plus-t, addig a Facebook nemrég elindította a keresési szolgáltatását Facebook Graph Search, vagy Graph Kereső néven. Egyenlőre ugyan csak néhány kiváltságos ember használhatja, de elképzelhető, hogy a későbbiekben vetélytársa lehet a Google keresőnek, mivel nem csak a saját adatbázisát használja. A Graph Search eredményei mellett a Bing webes eredményei is megjelennek majd.

A Facebook tulajdonában lévő tengernyi információ nagy részét eddig nem igazán használták ki. Az előbbi "tengernyi" jelző talán még nem is igazán szemlélteti az adatmennyiség tényleges méretét. A legutóbbi információink szerint 2012. október elején már egymilliárd regisztrált felhasználóval rendelkezett a Facebook. Ezek nagy része tényleg aktívan használja is azt, lájkol, bejelentkezik, képeket töltöget fel, kommunikál, stb. Rengeteg kapcsolat (körülbelül ezer milliárd), rengeteg interakció, rengeteg felhasználható információ. Még elképzelni is nehéz hogy milyen mennyiségű többé-kevésbé személyes adat halmozódott fel (és gyűlik még most is) a Facebook birtokában. Várható volt hogy előbb vagy utóbb valamilyen módon igyekszenek majd továbblépni a jelenlegi szolgáltatásokról. Érdekes reakció, hogy a bejelentésre jelentős mértékben esett Facebook részvények árfolyama." ... >>


Személyre szabott online világ - OMA blog
"Olvasom, nézem, hallom a tegnapi nagy Facebook bejelentés hatásait, figyelem a reakciókat és minden arról szól, hogy most lett csak igazán a Google nagy riválisa világ legnagyobb közösségi oldala, hiszen “rátört” az eddig sokszor monopolista megmozdulásokkal vádolt nagy keresőóriására.
Egyrészt én nem gondolom, hogy nagyobb konkurensek lettek mint eddig, hiszen amit a Facebook fog kínálni nekünk ezzel az új kereséssel (ha lehet hinni a promó anyagoknak) akkor azt a Google bármennyire is akarta, eddig nem tudta. Másrészt, pedig most én szeretnék most egy kicsit mélyebbre, a dolgok mögé nézni, mert a Facebook eme bejelentése, alátámasztja egy korábbi bejegyzésünket. A következőkben szándékosan leszek egy picit az ördög ügyvédje." ... >>


Facebook Graph Search: keresőoptimalizálás? - Facebooktippek.hu
"Szinte be sem jelentették a Facebook keresőjét a Graph Search-öt, azonnal megjelentek a cikkek a Facebook keresőoptimalizálásról. Persze érthető, hiszen az oldal adminoknak rögtön az a kérdés jut az eszükbe, hogy miben segíti a cég kommunikációját az új funkció. Bár a fókusz elvileg az élményen és a navigáción van, ez számtalan módon kapcsolódik a cégekhez is. Hiszen milyen keresésekről is szól a Graph Search?" ... >>

Facebook_Graph_Search.jpg

INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
|  szakmai anyagok 
 |  Hasznos webes eszközök  |   Szakirodalom  |   Állás  |
Javasolj - Használd - Oszd meg! 

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr615051098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása