Forrás: Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV)
"A PTC-oldalakon történő regisztráció lehetőségét igénybe vevő magánszemélyek bevételszerzése a „hagyományos” bevételszerző tevékenységekhez képest atipikusnak tekinthető. A magánszemélynek a hirdetési folyamatban betöltött szerepe lényegében az, hogy a PTC-oldal által a szerződő partnerei (a hirdetésüket terjeszteni kívánó oldalak) javára kifejtett hirdetési szolgáltatásban „fogyasztóként” jelentkezik. A PTC-oldal arra vállal kötelezettséget, hogy a partnerei hirdetését meghatározott számú potenciális fogyasztóhoz eljuttatja. A PTC-oldalak működésének az az alapgondolata, hogy a hirdetési szolgáltatás egy megtekintőre jutó költségei előre kalkulálhatók. E költség ismeretében a PTC-oldal a tevékenységet akkor is nyereséggel végezheti, ha a kiadások egy részét - hirdetés-megtekintésenként 0,1-1 cent közötti összeget - az oldal közvetlenül a megtekintő részére fizeti ki. E költség tehát annak biztosítása érdekében merül fel, hogy a regisztrált személyek garantáltan megtekintsék a hirdetést.
Tényleges „szolgáltatásnyújtás” tehát csak a PTC-oldal és a hirdető vállalkozások viszonylatában érhető tetten. A magánszemély nem tekinthető a PTC oldal olyan teljesítési segédjének („alvállalkozójának”), aki a szolgáltatás nyújtásában közreműködik. A magánszemély a folyamatban ténylegesen végső fogyasztóként van jelen, annak ellenére, hogy ezen minőségét tőle „megvásárolják”.
Az Szja tv. 1.§ (3) bekezdése szerint" ... >>
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!