Forrás: HWSW
Szerző: Dojcsák Dániel
"Az AYTM Market Research egy 400 fős mintán végzett kutatása szerint az internetfelhasználók kifejezetten nem szeretik, hogy az eddig személytelennek hitt találati oldalon megjelennek a barátok, ismerősök tartalmai és preferenciái. Ugyan a Google eddig is a személyes profil alapján állította sorrendbe a találatokat, tehát a lista már jó ideje személyes, de a felhasználók eddig ezzel nem szembesültek. A semlegesnek látszó találati listát ugyanis nem hasonlította össze az átlagember egy másik felhasználóéval, ez maximum a SEO kérdésekkel foglalkozó szűk réteg szokása volt.
Félelem a személyes találatoktól
A laikus felhasználók többsége minden bizonnyal meg van győződve arról, hogy eddig ugyanazokat a találatokat kapta, mint mindenki más. Az ismerősök és a Google+ körök bevonása viszont egyfajta megvilágosodást jelentett mindenkinek, hiszen a személyes elemek látványosan beépülnek a listába.
A kutatás válaszadóinak 45,4 százaléka határozottan szeretné, ha ugyanazt a találatot kapná, mint mindenki más és nem részesítik előnyben a személyes találati listát. Ez viszont éppen ellentétes a Google törekvéseivel, ami azt az irányt követné, hogy a szolgáltató által épített profil alapján a legrelevánsabb találatok kerüljenek előre. Ami egyébként egy teljesen természetes igény is lehetne, de a törésvonalat a hatékonysághoz szükséges személyes információk kezelése és elemzése jelenti.
Az AYTM jelentése szerint a felhasználóknak" ... >>
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!