Forrás: HVG (A HVG.hu korábbi cikkeit csak regisztrált felhasználók olvashatják. A regisztráció ingyenes)
Szerző: Németh András
"Hatalmas piacra igyekeznek betörni az internetes és távközlési cégek, amelyek egyre aktívabban ajánlják különféle mobilfizetési szolgáltatásaikat. A Visa hitelkártyacég rendszerén keresztül tavaly 5800 milliárd dolláros, vetélytársa, a MasterCard hálózatában pedig 3100 milliárdos forgalmat bonyolítottak le a vásárlók. Az eddig kihasított mobilos szelet még nem túl nagy, de a térnyerés látványos: az idén várhatóan 141 millió ember 86 milliárd dollárt költ, ez 2010-hez képest 38, illetve 76 százalékos ugrás.
A tempót diktáló amerikai piacon az AT&T, a T-Mobile és a Verizon Wireless a Visa, a MasterCard és az American Express kártyatársaságok részvételével hozta létre az Isis nevű mobilfizetési vállalkozást, míg a Google szeptemberben jelent meg a Wallettel. Belépett a versenybe a San Franciscó-i Square is, amelyet a Twitter mikroblog egyik társalapítója, Jack Dorsey hozott tető alá. Európában is nagy a mozgolódás: Nagy-Britanniában például a három legnagyobb mobilszolgáltató, az O2, a Vodafone, illetve a Deutsche Telekom és a France Telecom tulajdonában lévő Everything Everywhere fogott össze közös vállalat létrehozására. A hirdetési hadjárat olyan jól sikerült, hogy" ... >>
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!