A hazai e-kereskedelmi szakma érdekvédelmi szervezete a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) immáron 2003 óta évente két alkalommal szervez konferenciát az e-kereskedelemmel, e-businessel kapcsolatos legérdekesebb és legizgalmasabb témakörökben. Idén tavasszal is megrendezésre került az e-kereskedelem aktuális ügyeit tematikusan felölelő rendezvény "Túl a kamaszkoron (?)" címmel, melynek helyszíne -már szinte tradícionális jelleggel- a négy csillagos gárdonyi Nautis Vital Hotel volt.
"Az e-kereskedelem még mindig a gazdaság legdinamikusabban fejlődő területe, amely töretlenül növekszik, dacolva válságokkal, árfolyamokkal és egyéb csapásokkal - ám a növekedés kétségtelenül lassul. Ennek oka vajon a gazdasági környezetben keresendő, vagy egyszerűen lecsökkent az a hatalmas vákuum, ami az elmúlt évtizedben mozgásban tartotta a piacot? Hiszen ma már minden komoly keresletre akad megfelelő kínálat, s bár vannak még sajátosan magyar gyermekbetegségek (pl. a bankkártyás fizetés alacsony, és a személyes átvétel magas aránya), a hazai e-kereskedelem úgy tűnik, túl van a kamaszkoron. Vagy mégsem? Többek között erre a kérdésre keresi a választ a SzEK.org hagyományos tavaszi konferenciája, a IX. Elektronikus Kereskedelem Konferencia, május 3-án és 4-én Gárdonyban."
Forrás: Facebook/ IX. Elektronikus Kereskedelem Konferencia - Túl a kamaszkoron (?)
Az idei Elektronikus Kereskedelem Konferencia főbb témakörei voltak:
I. Mire gyúrjunk? - növekedési stratégiák az e-kereskedelemben
II. Felnőtt dolgok – pénz, jog, fogyasztóvédelem
III. Játsszunk indiánosdit! - új trendek és lehetőségek a(z online) marketingben
IV. Pénzéhes reggeli – üzleti villásreggeli e-kereskedelmi pénzügyekről
IX. Elektronikus Kereskedelem Konferencia - összefoglaló
A felvételen megszólalók e-kereskedő szakemberek:
- Kis Ervin Egon, elnök, SZEK.org
- Szendrei Szabolcs, üzletfejlesztési vezető, Mastercard
- Heller Gábor, ügyvezető igazgató, Bónusz Brigád
- Csupor Erik, ügyvezető igazgató, Allegroup.hu Kft
- Stygár László, fejlesztési vezető, Számlázz.hu
- Joanelli Tamás, ügyvezető igazgató, Be Social
- Dobó Mátyás (Doransky), ügyvezető igazgató, Endless Mobil
- Csányi Zoltán, ügyvezető igazgató, Harisnyadiszkont.hu
- Kis Gergely, ügyvezető igazgató, GKIeNET
- Starcz Ákos, vezérigazgató, Shopline NyRT
- Valner Szabolcs, alapító, Vatera.hu
- Veszelovszki Zsolt, alapító, Port.hu
- Ormós Zoltán, irodavezető, Ormós Ügyvédi Iroda
- Szigetvári József, portfólió igazgató, Sanoma Media Budapest
- Vértes János, elnök, Adverticum Zrt
- Limbacher Tivadar, ügyvezető igazgató, Ma Este Színház Kft
- Bártfai Attila, ügyvezető, Tonyrobbins.eu