Forrás: Konverzióoptimalizálás útmutató ingyenes [print] kiadvány
Szerző: Dunder Krisztián és Flekács Zoltán
"Az internetes marketingben a konverziós arány a látogatók azon százaléka, akik egyszerű nézelődőből értékes látogatóvá válnak azzal, hogy egy meghatározott cselekvést végeznek. Egy weboldal látogatója esetén ez lehet egy befejezett online vásárlási tranzakció, vagy egy onlineform (űrlap) kitöltése.
A konverziós arányt százalékban az alábbi képlettel is definiálhatjuk:
Konverziós arány = (Elért célok száma / Látogatások száma) * 100
A sikeres konverzió eltérő módon értelmezhető a marketingesek, a hirdető és a tartalomtulajdonos által. Egy online kereskedő számára a sikeres konverzió egyik példája, amikor az egy másik oldalon elhelyezett banner hirdetésre kattintó - s így az oldalra jutó - látogató megvásárolja a hirdetett terméket. Egy tartalomorientált oldalon konverziónak tekinthető, amikor egy látogató feliratkozik a hírlevélre, regisztrál az oldalra, letölt egy szoftvert, vagy bármilyen olyan cselekmény, amire az oldalon felhívta a látogató figyelmét, s amely irányba sikersen terelte a látogatót.
Minden weboldal esetében az a legfontosabb cél, hogy az oldalra érkező látogató elvégezze az előre meghatározott konverziót. Ha ezek a látogatók fizetett hirdetés útján érkeztek, akkor még sokkal fontosabb ugyanez, hiszen minden egyes látogatóért pénzt adott, így még fontosabb, hogy a lehető legnagyobb arányban konvertáljanak.
A konverziós arány" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az e-Commerce, e-Business, ill. a magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, m-Commerce témakörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
INGYENES TUDÁSTÁR: szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom| Állás.
Javasolj - Használd - Oszd meg!