A 2011-es évben írt szakdolgozatok, dokumentumok, prezentációk, infografikák, értekezések, elemzések, elsősorban e-kereskedelem és online marketing témakörökben. Amennyiben szeretnél felkerülni a listára, vagy ha hibás, esetleg rossz linket találsz, kérlek értesíts. Előre is köszönöm!
e-Kereskedelem: 2011. év
(ide kattintva visszatérsz az aktuális évhez)
• Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás...
• Szakkönyvek online marketing, webáruház, e-kereskedelem témakörökben
-----------------------------------------------------------
• Árukereső.hu: Internetes vásárlás mobileszközökről – Összefoglaló a 2011-es trendekről
• Balatoni Emese: Mérhető hirdetések mobil alkalmazásokban (Internet Hungary 2011)
• Barcza Enikő: Online vásárlás a turisztikai iparban (Turizmus Akadémia)
• Barcsay Erik: Online fizetés bevezetése egyszerűen
(video - PC World TV)
• Báder Szabolcs: Eyetracking és a Google. A SERP figyelem eloszlása
- 1 rész: A SERP figyelem eloszlása
- 1 rész: A SERP figyelem eloszlása (2)
- 1 rész: A SERP figyelem eloszlása (3)
- 2 rész: A természetes találatok
• Bátky Zoltán: Mire használjuk a mobilnetet? (Infografika)
• Bella, Tomáš : Hogyan váltunk fizetőssé? (Internet Hungary 2011)
• Bernáth Lajos: Hogy ne csak rendeljenek, de fizessenek is online...(Internet Hungary 2011)
• Big Fuel Communications: Social Media Charts - 85 awesome, useful and beautiful social media infographics (Hasznos dolgok a közösségi médiáról)
• Bogár Péter: PPC, mint a konverzió-alapú megközelítés alfája(Internet Hungary 2011)
• Bognár Ákos: A jateknet.hu sztori (video - PC World TV)
• Cetelem Bank: Cetelem 2011 Körkép - Fogyasztó és eladó: a szakítás szélén? (Fogyasztás Európában)
• Channel Advisor: Christmas Strategy Cheat Sheet - 10 Tips You Can Implement Now to Boost Sales This Christmas (10 nagyszerű karácsonyi e-kereskedelmi stratégia - PDF)
• comScore: Leglátogatottabb TOP 30 honlap Európában
• comScore: Okostelefon használat Európában
• CreditDonkey: Social Media - Today's Key to Small Business Success(közösségi média és a kisvállalkozások - infografika)
• Damjanovich Nebojsa: Hogyan lesz egyszeri látogatóból törzsvendég? Online marketing eszközökkel lojális ügyfelekért (Turizmus Akadémia)
• Deák András: E-fizetési megoldások jelene és közeljövője: online fizetési szolgáltatók és a fizetés eszköze (Internet Hungary 2011)
• Debreceni Gergely: A látogatók minőségi sorrendje a forrás alapján
"Azt azért nem árt tudni, hogy a Social Media hozza a leggyengébb minőségű látogatókat.
Íme a látogatók minőségének a sorrendje a forrás alapján:
1, Syndication marketing
2, Affiliate marketing
3, PPC
4, SEO
5, Social Media
Tehát a Social media a leggyengébb minőségű látogatók forrása, és a véleményem szerint érdemes lenne inkább arra fókuszálni, ami a vevőket hozza…"
Forrás: Webforgalom.hu
• Deepend: Web Design Trends 2011 (33 slides)
• Digibiz: Itthon nem robbantott az e-kereskedelem? (összefoglaló)
• Digital Trends: Ismerje meg az elektronikus-kereskedelmet!(általános e-kereskedelmi ismertető)
• Dunder Krisztián: Márkák és mobilok találkozása (Internet Hungary 2011)
• Dunder Krisztián: Milliárdok a magyar weben - tartalomipar a mélyponton (elemzés)
• Dunder Krisztián: A professzionális webáruháztervezés alapjai (video - PC World TV - PC World e-commerce 2011)
• eBizMBA: Top 15 Most Popular Coupon Websites (A legnépszerűbb 15 nemzetközi kupon site)
• eBizMBA: Top 15 Most Popular Social Networking Sites (A legnépszerűbb 15 közösségi média site)
• e-nnovation 2011: a konferencia előadásainak letölthető szöveges vagy mozgóképes anyaga.
• Etarget: Hogyan használják az európaiak az internetet? (infografika)
• Europai Parlament: Consumer behaviour in a digital environment(Fogyasztói magatartás digitális környezetben: Online vásárlási szokások az Európai Unióban - p. 132)
• Europe's online consumer (Hungary) - Insight from CB Richard Ellis:Key features of consumer attitudes and behaviour to shopping online(Az online vásárlás főbb jellemzői és a vásárlók viselkedése)
• Forbes Insights: Bringing 20/20 Foresight to Marketing (Az amerikai nagyvállalatok online marketing prioritásai - tanulmány)
• Galántai Zoltán: AI&eC - mesterséges intelligencia és e-kereskedelem: hogyan vásárolunk holnap? (Internet Hungary 2011)
• Gárdos Attila: A globális közösségi média piac (Infografika)
• Gemius: E-kereskedelem Ukrajnában – Trendek és attitűdök 2011- Betekintés az ukrán internet-felhasználók online vásárlási szokásaiba.
• gemiusAdMonitor: A magyarországi online display hirdetések helyzete - A legnépszerűbb és leghatékonyabb display hirdetések 2010/Q4 (23 slides)
Angol verzió >> Ill.további információk: - gemiusAdmonitor riport - A legnépszerűbb és leghatékonyabb display hirdetések CZ,HU, PL, SK, RO >>
- Átfogó jelentés a hazai display piac helyzetéről – hasznos „benchmarking” adatok a Gemiustól >>
• Gerő Viktor: Intelligens televíziók (Internet Hungary 2011)
• Go-Globe: The world of Social Networking - Comparison between TOP 10 Social Networking Sites of 2011 (A TOP10 közösségi média site összehasonlítása - infografika)
• Google: Beyond last click: Understanding your consumers’ online path to purchase - Insights and learnings from Google’s clickstream research (Az online vásárláshoz vezető út - pdf, p.20)
• Google: Hirdetési sikerek AdWords API segítségével (tanulmány)
• Horváth Ernő: 10 profi Google Analytics mesterfogás - Vigyázat! Gyakorlatban alkalmazható bevált módszerek!
• HubSpot: 99 Tools to Help You Generate Leads with Social Media (99 közösségi média alkalmazás - eBook)
• HubSpot: Beyond the Facebook Business Page - How to Generate Traffic & Leads with Facebook (Hogyan generálj forgalmat és lead-eket a Facebook segítségével? Ingyenes eBook)
• HubSpot: Social Media Marketing by the numbers - A Közösségi média marketing számokban USA (A közösségi média marketing - infografika)
• ITHAKA: EU Kids Online II - A magyarországi kutatás eredményei
• Jakab Attila: Real-time bidding (Internet Hungary 2011)
• Jeskó József – Bakó Judit – Tóth Zoltán (Méltányosság Politikaelemző Központ): A Jobbik webes univerzuma
A Jobbik - teljesen újszerű jelenségként - egy net-network párt lett, amely számára óriási erőforrást jelent a pártversenyben ez a webes hátország.
Kapcsolódó videó: A Jobbik előretörése - A Híróra vendégei Jeskó József, elemző, Méltányosság Politikaelemző Központ és Juhász Attila, elemző, Political Capital.
• Karányi Dániel: Bevezetés a Youth Marketingbe
• Katona Zsuzsa: Google Analytics - a használhatóbb oldalakért
• Kálmán Tamás: Hirdetés az Etarget hálózatban (video - PC World TV - PC World e-commerce 2011)
• Kis Ervin Egon: AI&eC - mesterséges intelligencia és e-kereskedelem: hogyan vásárolunk holnap? (Internet Hungary 2011 - az előadás online változata)
• Kis Ervin Egon: Az e-kereskedelem lehetőségei Magyarországon (ppt, 21 slides)
• Kis Ervin Egon: Üzleti tervezés az e-kereskedelemben (video - PC World TV - PC World e-commerce 2011)
• Kis Gergely: E-kereskedelmi célpiacok (video - PC World TV - PC World e-commerce 2011)
• Kis Gergely: Na itt is jól vagyunk! Magyarok a neten: sziget, félsziget, szárazföld (Internet Hungary 2011)
• KISSmetrics: Boom or Bubble? Let's look at the data (Az e-business: boom vagy üres lufi? - infografika)
• KISSmetrics: Do Your Users Have Shopping Cart Abandonment Issues? (A kosárelhagyásról - infografika)
• KISSmetrics: How do colors affect purchases? (a színek vásárlásbefolyásoló hatása - infografika)
• KISSmetrics: How Loading Time Affects Your Bottom Line (A betöltési idő és a forgalom kapcsolata - infografika)
• KISSmetrics: The B2B marketing guide (B2B marketing költések az USA-ban - inforgafika)
• KISSmetrics: The 2011 Web analytics review (Webanalitika - infografika)
• KISSmetrics: The Future of Paid Search – Google, Bing & Beyond(Keresőmarketing - infografika)
• KISSmetrics: True Colors – Breakdown of Color Preferences by Gender (a színek nemek szerinti csoportosítása - infografika)
• KISSmetrics: What makes someone leave a website? (Miért hagyják el a honlapokat az internetezők? - infografika)
• Kolozsi István: Ne pazarold a fogyasztód idejét - gyorsan juttasd el az üzeneted - Már ez is élmény :-) (Internet Hungary 2011)
• Komáromi Zsombor: Online katalógusok összeállítása (video - PC World TV - PC World e-commerce 2011)
• Kovács Tamás (T-Mobile, senior kommunikációs manager): Márkaépítés játékosan avagy, a marketinges is ember, és mint ilyen Homo Ludens is egyben (enter!digital video) Online nézhető előadás:http://www.enterdigital.hu/program > 11:45h Játék a márkaépítés szolgálatában) vagy Letölthető videó (148MB) • Kósa Éva (pszichológus): Együtt - egyedül II/II. (videó előadás - elhangzott: VI. Nemzetközi Médiakonferencia) A fiatalok médiahasználatáról készült alapkutatás II. rész. (az első részt lásd lentebb: László Miklós (szociológus): Együtt - egyedül)
• Dr. Kőmíves Krisztina: Közösségi vásárlás adójogi kérdései (Turizmus Akadémia)
• Kungl István: Az Internet világnapja - május 18.
• Kurucz Imre: Kapcsolódó események (Internet Hungary 2011)
• Kurucz Imre: A közösségi vásárlás elterjedése külföldön és Magyarországon (Turizmus Akadémia)
• Kutatócentrum: A közösségi vásárlás fellendíti az online piacot
• Kutatócentrum: A nők otthonosabban mozognak a közösségi médiában (kutatás)
• Kutatócentrum: E-Mail Marketing Report 2011 (kutatás)
• Kutatócentrum: eMail használati szokások (infografika)
• Kutatócentrum: E-Shopping FMCG Report 2011
• Kutatócentrum: Mindenki a WEB2-n? (elemzés és infografika)
• Lab42: What’s Trending @Twitter (Twitter trendek - inforgafika)
• László Miklós (szociológus): Együtt - egyedül II/I (videó előadás - elhangzott: VI. Nemzetközi Médiakonferencia) A fiatalok médiahasználatáról készült alapkutatás I. rész. (a második részt lásd fentebb: Kósa Éva (pszichológus): Együtt - egyedül)
• Madar Norbert: Apróhirdetések a tartalompiacon (Internet Hungary 2011)
• Marketo: Social Media Tactical Plan Template (Közösségi Média Stratégia - tanulmány) További infók: A közösségi média vállalati alkalmazása blogvonatkozó postjában
• Marketinger.blog.hu: A content marketing a hagyományos reklámozás új versenytársa? (Infografika)
• MarketingInfo: Nem tudják, mit akar a fogyasztó: Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről - avagy miért van szükségünk a CRM-re? (elemzés)
• Médiatudományi Intézet: Magyarországi médiapiaci körkép 2011
• McKinsey Global Institute: Internet matters: The Net’s sweeping impact on growth, jobs, and prosperity (Az internet társadalmi hatása)
• MDG: The ROI of Social Media (A közösségi média mérése - infografika)
További infók: A közösségi média vállalati alkalmazása blog vonatkozó postjában.
• Miklovicz Norbert: A márka én vagyok – konferencia beszámoló
• Miklovicz Norbert: Marketingterv sablon kis- és középvállalkozások részére (pdf, p.8)
• Mocsáry József: Bemutatkozik az eTotem (video - PC World TV - PC World e-commerce 2011)
• Molnár Judit & Sági Ferenc: NRC - Médiapiaci kütyüindex (p.21 pdf - A dokumentumot csak a MediaPiac.com regisztrált felhasználói tölthetik le!)
• Nagy Gergely (Sanoma, lapigazgató): Hogyan működnek a játékok mechanizmusai a tartalom előállításban? (enter!digital video)Online nézhető előadás: http://www.enterdigital.hu/program > 12:30h Játékmechanizmusok a tartalom-marketingben vagy Letölthető videó (86MB)
• Nemzeti Adó- és Vámhivatal: Az e-kereskedelem
Bevezető | Az online üzlet megnyitása | Az online üzlet működtetése, a vásárlás menete, a fogyasztói jogok | A távolsági értékesítés az általános forgalmi adóban | A számlázás | Az elektronikus számla | Fizetési módozatok. A Paypal-típusú fizetés. | Az ingóságok internetes kereskedelmének adózási szabályai | Az aukciós portál használatáért fizetendő regisztrációs- és tagdíjak, valamint a jutalék bizonylatolása | Az online szerencsejáték adózása
• Neo Interactive: Digitális Média tények könyve 2011
• Nielsen: The Most Valuable Digital Consumers (A legértékesebb digitális vásárlók - infografika)
• NRC: Mobilkörkép 2011 - Okostelefon használat (inforgafika)
• OnlineMBA: The value of being LinkedIn (a LinkedIn értéke - infografika)
• Onlineschools: Obsessed With Facebook (Statisztika a Facebook megszállottakról - infografika)
• Dr. Ormos Zoltán: Az elektronikus kereskedelem jogi háttere - Jogi szabályozás vagy szabályozatlanság? Mit tegyünk, hogy jogilag rendben legyünk? (SZEK roadshow, Budapest)
• Dr. Ormos Zoltán: Egy webbolt operatív működése - praktikus jogi tanácsok
• Orova Balázs: Vatera - már nem (csak) aukcióspotál
(video - PC World TV - PC World e-commerce 2011)
• Pécsi Ferenc: A közösségi média üzleti hasznosítása a hétköznapokban (Internet Hungary 2011)
• Potecz Zoltán: Digitális átállás Magyarországon – Ugrás a sötétbe? (piaci elemzés)
• Rácz András: Csomaglogisztika (video - PC World TV - PC World e-commerce 2011)
• Rung András: Áttervezés magyaroknak. Létezik-e jó felhasználói élmény jó használhatóság nélkül? Vannak-e nekünk magyaroknak speciális igényeink, szokásaink a webbel kapcsolatban, amit figyelembe illik, sőt kell venni?
• Rung András: Ingyenesen letölthető webshoptervezési leírás
• Rung András: Webshop ergonómiai elvek (pdf, 1,2 Mb)
• Rung András: Gördülékeny fizetés (pdf, 1,9Mb) Miért éri meg a fizetésen csiszolni? - Mit kell tudnia? - Hogyan javítsuk?
• Schopp Attila: E-kereskedelmi rekord (összefoglaló)
• Search Engine Journal: The Growth of Social Media (A közösségi média növekedése - infografika)
• Socialcast: Social Media and Your Business Communication Strategy (Közösségi média és az üzleti kommunikáció stratégiája - infografika)
• Social Media Influence: The history of F-commerce (A Facebook-kereskedelem története - infografika)
• Social Times: Közösségi infografika gyűjtemény - Összegyűjtöttük a legjobb infografikákat.
• SuperSEO Konferencia 2011
> Bánóczy Zoltán (SEO blog): SEO a turizmusban - kötelező
> Bánóczy Zoltán (SEO blog): A SUPERSEO nekem
> Bányai Zsolt: iWiW SEO
> Berényi Konrád (Onlinemarketing blog): Kiemelkedve a ködből, hogy tisztán lássunk!
> Dojcsák Dániel (HWSW.hu): Az agykutatás felé halad a webkeresés
> Dunder Krisztián (Dunder.hu): A Google a jó, a rossz és a csúf
> Katona Zsuzsa: Véget ért a SuperSEO konferencia, az első kimondottan SEO-nak dedikált konf. itthon.
> Petényi Márk: Mobil SEO
> Szabó Gergely (Webisztán): Az első Superseo konferencia értékelése
• SpinBack: The state of Social Commerce - e-kereskedelem: a közösségi média értéke - (infografika)
• Szávuly Krisztián (Gaming Hungary Egyesület, elnök): Mindenki játszik – de ki mivel? KONZOL0S K4M4SZOK, MÉRG3SM4DÁR MENED2SEREK, FEM!N4 FARM3R3K (enter!digital video) Online nézhető előadás: http://www.enterdigital.hu/program > 09:30h Konzolos kamaszok, femina farmerek, mérgesmadár menedzserek vagy Letölthető videó(129MB)
• Szerencsejáték Zrt.: Az internetes játékbarlangok útvesztői - Miért törvénytelen a külföldi online szerencsejáték? (összefoglaló, sajtóközlemény)
• TouchAgency: Twitter Facts and Figures (Twitter tények és számok - infografika)
• Tóth Mihály: A hatékony internetes értékesítés (E-kereskedelmi webinárium sorozat)
• Tóth Mihály: A sikeres webáruházak titkai (E-kereskedelmi webinárium sorozat)
• Tóth Mihály: A vágykeltő termékbemutató (E-kereskedelmi webinárium sorozat)
• Tóth Mihály: Keresőbarát webáruház készítés (E-kereskedelmi webinárium sorozat)
• Tóth Mihály: Webáruház indítás (prezentáció, 41 slides)
• Tóth Mihály: Webáruház készítés - E-kereskedjünk-e? (E-kereskedelmi webinárium sorozat)
• Tóth Mihály: Webáruház marketing - Webáruház készítés alapjai (E-kereskedelmi webinárium sorozat)
• Tóth Mihály: Webáruház nyitás, hogyan indíts webáruházat? (E-kereskedelmi webinárium sorozat)
• Türk István: A keresőoptimalizálásról 3 percben ( Alap videó a témáról rövid kommenttel)
• Türk István: Minden idők 100 legjobb SEO doksija
• Unbounce: The noob guide online marketing - Online marketing kezdőknek és haladóknak (Infografika)
• Vajda Éva: SEO Trendek 2011
• Vas Péter: Az utolsó kilométer problematikája a B2C elektronikus kereskedelmi üzleti modellben (pdf, p.16)
• Vaszily Miklós: Lesznek áldozatok - Media Hungary '11
• Vódli Dávid: Bizalom az e-kereskedelemben (doksi p.41.)
• Webshop-Experts & Árukereső: Nagy webáruház felmérés 2011 (PDF, p.21.)
-------------------------------------------------------------------
| e-kereskedelem: 2013. év | e-kereskedelem: 2012. év |
| e-Kereskedelem: 2011. év | e-Kereskedelem: 2010. év |
| e-Kereskedelem: 2009. év | e-Kereskedelem: 2008. év |
--------------------------------------------------------------------
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás.
Javasolj - Használd - Oszd meg!