Forrás: [origo]
"A Google tőzsdére vonulása óta egyetlen internetes cég sem hajtott végre annyira sikeres részvénykibocsátást, mint a Groupon, amely termékek és szolgáltatások akciós megvételét biztosító kuponokat kínál felhasználóinak. Az első részvényjegyzés során 700 millió dollárhoz jutott hozzá a cég, ami ugyan elmarad a Google 2004-ben begyűjtött 1,7 milliárd dollárjától, de még így is rekordnak számít. A Groupon-részvények kezdeti ára 16 és 18 dollár közötti összeg volt, végül azonban 20 dollárért keltek el. A cég értékét a tőzsdére lépés után 13 milliárd dollárra becsülik.
Elvben mindenki nyer a kuponokkal
A három éve alapított és egyelőre csak az Egyesült Államokban működő Groupon teljesen új modellt tudott meghonosítani az internetes hirdetési piacon. A közösségi vásárlós oldal olyan kuponokat értékesít, amelyek akkor lépnek életbe, ha elég vevő dönt a megvásárlásuk mellett. Az ügyes mechanikának köszönhetően a vásárlók érdekeltek lesznek abban, hogy minél több ismerősüket értesítsék az akcióról. A grouponos vásárlás nem jár kockázattal: bár a vásárláskor zárolják a termék vagy szolgáltatás árát a felhasználók bankszámláin, ha a kívánt akciós árat" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.