Forrás: HVG (A HVG.hu korábbi cikkeit csak regisztrált felhasználók olvashatják. A regisztráció ingyenes)
Szerző: Szabó Yvette
"Békebeli lakomázás válságos időkben egy felkapott budai vendéglőben, alig féláron – egyebek között ezt is lehetővé teszi az egyik olyan honlap, amely az amerikai Groupon mintájára idehaza is bevezette a közösségi vásárlás címszó alatt futó új hirdetési eszközt. A módszer lényege, hogy a honlapot üzemeltető cég – ebben az esetben a bonuszbrigad.hu-t működtető Skoopy Kft. – képviselői meggyőzik a szolgáltatót, adjon legalább 50–90 százalékos árkedvezményt, cserébe reklámot és legalább annyi vevőt kap, amennyiben megállapodnak (ez jellemzően néhány tucat lehet, de általában több százan, olykor több ezren jelentkeznek egy-egy ajánlatra). A hazai közösségi vásárlói oldalakon a meghirdetett szolgáltatások között számtalan ajánlat előfordul, a prágai hétvégétől a színházjegyen és raktárbérleten keresztül az aurafotózásig, lézerharcig.
A hirdetési költséget közvetlenül a fogyasztókba fektetik a szolgáltatók – magyarázza a rendszert a Skoopy egyik tulajdonosa, Kaprinay Zoltán. A bevételből azért a reklámkampányt szervező vállalkozásnak is jut, méghozzá 30 százalék. A mérleg nagyjából a következő: ha a vendéglős 4300 forintért 9000 forintnyi fogyasztást tesz lehetővé, 500 vásárló esetén 3 millió forint hirdetési költséggel (tulajdonképpen árengedménnyel) becsalogatott ezer embert, ezen volt másfél millió forint tiszta bevétele, és a vásárlói oldal ügynökei is bezsebeltek a 3 milliós hirdetési költségből 645 ezer forintot.
Az üzleten mindenki nyert – állítja Kaprinay, hozzátéve, hogy társával, Heller Gáborral tavaly szeptemberben indított honlapjuknak már több mint 250 ezer felhasználója van, és az idei februárt 50 millió forintos forgalommal zárta. Az imponáló növekedés a befektetők érdeklődését is felkeltette, olyannyira, hogy maga a Groupon is megkereste az önmagát egymilliárd forintra taksáló, egyelőre magyar tulajdonú Skoopyt. A közösségi vásárlásra szakosodott efféle vállalkozások valóban vonzó befektetési célpontok – erősítette meg a HVG érdeklődésére az e-kereskedelemben már több sikeres tranzakciót, egyebek között a legnagyobb hazai online piactér, a Vatera és a legnagyobb internetes biztosítási alkusz, a Netrisk eladását lebonyolító Concorde Vállalati Pénzügyek Kft. ügyvezetője, Nagy Kálmán.
A hazai vásárlói közösségi oldalak többsége már most is részben vagy teljesen külföldi tulajdonban van. A" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.