Az évszázad üzlete, vagy átverés a Groupon?
2011. szeptember 07. írta: vecseilaszlo

Az évszázad üzlete, vagy átverés a Groupon?

Nagy viták előzik meg a Groupon tőzsdére vezetését. Míg sokan aranybányát látnak a cégben, és annak gyors növekedését hozzák fel érvként, mások a vállalat működését egyenesen piramisjátékhoz hasonlítják. Mindenesetre a Linkedin sikerét követően a legnagyobb kuponokat kínáló vállalat is sikeres lehet a tőzsdére lépést követően.

Forrás: Menedzsment Fórum | mfor.hu -  Induló tőke minden napra
Szerző: Kosztolányi Bálint

"A vállalat az év elején utasította vissza a Google 6 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát, ám a tőzsdei bevezetés miatt nyilvánosságra hozott pénzügyi mutatók nem feltétlenül támasztják alá a döntés helyességét. A társaság az idei év első negyedéve során 644 millió dolláros bevétele ellenére is 117 millió dolláros veszteséget termet, köszönhetően a marketing és a sales költségek emelkedésének.

Venni vagy nem venni?
A vétel melletti érvek szerint ez a veszteség még nem vészes, figyelembe véve a vállalat rövid működését, sőt az lenne a meglepő, ha ezen a ponton már nyereséget termeléne. Ha a vállalat kockázati tőkevonzó képességét vizsgálják, a marketingre és salesre költött összegeket nem feltétlenül kiadásként kell tekinteni, sokkal inkább befektetéséként értelmezhetőek. Az ellenérvek szerint az ilyen irányú kiadások nélkül az oldal működése elképzelhetetlen.

A cég által elköltött hatalmas összegek azonban az új partnerek és vásárlók toborzásán kívül kiszorító hatást gyakorolhatnak, melynek köszönhetően a Groupon hosszú távon is megőrizheti monopol helyzetét, függetlenül az üzleti modell lemásolásának egyszerűségétől. Figyelmeztető lehet azonban, hogy" ... >>

Groupon bevételei régiónként ár - eladás - bevétel megoszlásban (Created in February 2011 by Paul Butler) - Látványos animáció! 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: 
online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr363198716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása