Forrás: Index
Szerző: Lica
"Nem újdonság, hogy rengeteg játék van a Facebookon. Bankok, kozmetikai cégek, blogok, utazási irodák és a piac még számtalan szegmenséből szerveznek játékokat. A játék menete általában egyszerű, lájkolni kell vagy csatlakozni kell az adott oldalhoz, majd feltölteni valamilyen képet, videót, ötletet. Ezek után jön a szavazós rész, a Facebook tagjai szavaznak arra, amelyik a legjobban tetszik neki.
Legalábbis elvileg ez lenne a lényeg, a gyakorlatban persze mindenki megkéri családját, barátait, rokonait, ismerőseit, munkatársait, hogy szavazzanak az ő fotójára, mert nagyon szeretne egy ötezer forintos utalványt nyerni. Eddig nincs is gond, az ismerősök vagy megteszik ezt, vagy nem. A probléma akkor kezdődik, ha valaki naponta szpemeli tele az ismerősök falát, közvetlen üzeneteket küld neki, emailben zaklatja - ez már a netes etikett része, az ilyet sokan törlik, blokkolják ismerőseik közül. De még mindig kisüzemi toborzásról beszélünk.
Nagyüzemi lájkolás
Akkor válik nagyüzemmé, ha kifejezetten erre a célra alakítanak csoportot, vagy ilyen csoportba lépnek be. A Facebookon ugyanis léteznek olyan csoportok, melynek tagjai egymást segítik az ilyen nyereményjátékokban. A tagok megkapják az utasítást, hogy hova kell tenni a lájkot és oda teszik.
"Ez a csoport ténylegesen arra szolgál, hogy a tagjai nem csak kérnek like-okat, hanem azt viszonozzák is társaiknak" – áll az egyik ilyen csoport szabályzatában. A csoport zártkörű, már meglévő tagok ajánlhatnak új embert. Az új embereket azonban először próbaidőre teszik," ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.