Forrás: HVG (A HVG.hu korábbi cikkeit csak regisztrált felhasználók olvashatják. A regisztráció ingyenes)
Szerző: Szabó Yvette
"Kilenc hónap alatt 180 ezer érdeklődő és 45 ezer függővé vált fogyasztó, akik közül minden tizedik kínai – így összegezhetők egy okostelefonra írt, magyar fejlesztésű játékprogram eredményei. A Fall Down 3D nagy ügyességet feltételez: virtuális zuhanás közben a telefon mozgatásával kell kikerülni a kijelzőn felbukkanó akadályokat. „Ingyen letölthető a játék, bevételem a reklámcsíkokból van, havonta 100–250 dollár” – magyarázza a hivatásszerűen informatikusként dolgozó fiatalember, Auth Gábor, miként lehet hobbiból összehozni egy kis mellékest.
A függővé vált versenyzőtől némi praktikával további pénz is legombolható az „ingyenes” játékért. Ha valaki a magasabb szinteket nem tudja teljesíteni, mert nem elég ügyes – a Fall Down esetében például vadászpilótának kell lenni ahhoz, hogy a játékos a 120 pályából a kilencvenedik tájékán nyerni tudjon –, akkor pénzért megvásárolhatja a lassúbb menetet. Erre a szolgáltatásra is alakultak cégek, Auth például a PapayaMobile-lal szerződött, amelyet Pekingben két egyetemista alapított. Náluk a játékosok virtuális pénzt, papayát vásárolhatnak; ezer papaya egy dollárba kerül, potom 25 papayáért pedig már meg is lehet felezni a sebességet. E papayákból a fejlesztőnek további 50–100 dollár bevétele van havonta. A hobbi 9 hónap alatt 1500 dollárt hozott, amivel a befektetett programozói munka és a fejlesztéshez használt telefon ára megtérült, mostantól minden bevétel tiszta haszon.
Az okostelefonok piacán üzleti láncolatok és globális cégek profitálnak abból, hogy sokan hobbiból, ingyenesen fejlesztenek különböző alkalmazásokat. A tavalyi negyedik negyedévben" ...>>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.