Forrás: Digibiz
Szerző: Vida Sándor
"A tranzakciós portálok Magyarországon is egyre népszerűbbek. Ez nem csoda, hiszen tavaly október óta a Vatera, a TeszVesz mellett az e-Bay is elérhető magyar nyelven. A regisztrációhoz pedig elég a 14. életév betöltése. Ráadásul az online biztosítási alkuszok száma is folyamatosan emelkedik.
A hazai online aukciós piac az allegroup.hu Kft. kezében összpontosul. A Vatera.hu és a TeszVesz.hu együttesen 2,5 millió - az azonos felhasználókat leszámítva közel kétmillió egyedi regisztrált felhasználóval rendelkezik. A Vaterán a felhasználók túlnyomó része férfi, így inkább a műszaki cikkek és a gyűjtemények a kelendők. A TeszVesz a fiatal nőket vonzza, ezért a divat- és a baba-mama kategória a legnépszerűbb. A két portál a hazai online piacterek felhasználóinak a 90 százalékát tömöríti. Ezzel nem igazán tudnak versenyre kelni kisebb oldalak, mint a tibay.hu, az anakonda.hu, zsibvasar.hu vagy a rövid életű boltamarson.com. Ezek a vásárterek úgy próbálnak felhasználókat elrabolni a két nagytestvérektől, hogy nem számolnak fel külön feltöltési díjat, nem kötelezik regisztrációs díj fizetésére a tagokat és jutalékot sem kérnek vagy csupán 1-2 százaléknyit.
Vatera üzleti modell
A hazai legnagyobb forgalmat bonyolító online piactér célja, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.