Kattintás ≠ hatékonyság
2010. november 06. írta: vecseilaszlo

Kattintás ≠ hatékonyság

Az átkattintás - amellett, hogy a legtöbbet emlegetett és legtöbbször félreértett online mutatószám - a keresőhirdetés területéről érkezve egyre szélesebb körben alkalmazott elszámolási formává vált a display hirdetések piacán is. De vajon ez a vásárlási mód garanciát jelent a kampány céljának elérésére? Vagy csupán azt eredményezi, hogy a kampánykiszolgálás, kampánytervezés egy olyan mutatóra optimalizálva történjen, aminek értéke nincs kapcsolatban a kampány eredményességével?

Forrás: CEMP Sales House
Szerző: Rabbit


"A display hirdetések közé tartoznak a hagyományos és egyedi - például kinyíló, videót vagy interaktív funkciót tartalmazó - bannerek, az oldalak tartalma felett megjelenő layerek, a szponzorációk, a képes-szöveges, illetve a szöveges hirdetések. Nem tartoznak bele a liciten alapuló szöveges, képes-szöveges, illetve display-típusú kulcsszavas keresőhirdetések és kontextuális hirdetések (pl. Google AdWords, ETARGET), az apróhirdetések (listings/classifieds), illetve az eDM-ek.

Számos nemzetközi kutatás vizsgálta a display hirdetések hatásmechanizmusát, bizonyítva, hogy az átkattintás alkalmatlan a display kampányok értékelésére. Csupán egy olyan hozzáadott értékről beszélünk, ami egyéb platformokon, offline csatornákon nem érhető el. Egy kampánynak a célja lehet például közvetlen értékesítés vagy márkaépítés, de semmiképpen sem az, hogy átkattintások keletkezzenek. Az átkattintás önmagában nem jelent semmit: nem termel bevételt és nem teremt márkaértéket. A display hirdetések hatását vizsgáló kutatásokból közölt válogatást az IAB Europe online márkaépítéssel foglalkozó Brand Advertising and Digital című tanulmánya is, melyet a hazai IAB is a tagjai rendelkezésére bocsátott. A legismertebb vizsgálatok közé tartozik" ... >>

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr872412114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása