Sokan sokféleképpen számítják ki, mennyi lehet egy Facebook-rajongó üzleti értéke. Az eredmények igencsak távol esnek egymástól, ám az oldalunkat tekinthetjük akár egy óriásplakátnak is, amely előtt ötvenezer rajongó áll a nap huszonnégy órájában...
Forrás: The Social Times -Aközösségi média marketing oldala
Szerző: Harpad
"A közösségi médiában végzett online kampányoknál minden cég számára elsődleges kérdés a konverzió. Arra vonatkozóan, hogy miként lehet pénzben kifejezni az eredményeket, számos megközelítés ismert, ám nagyon sok a nyitott kérdés. Például, mit kezdjünk az akár több ezer rajongónkkal a Facebookon? Hány pozitív és hány negatív vélemény volt, és ezeket hogyan kezeltük? Hogyan konverzáljuk ezeket az adatokat, és az eredményt miként építsük be a céges folyamatokba? Mennyi pénzt fordítottunk a közösségi jelenlétre, és honnan tudhatjuk, mennyire térült meg a befektetés? A social médiában való aktivitás PR, marketing vagy sima kommunikáció? És hogy a csudába lesz ebből profit???
Egy rajongó 136 dollárt, azaz napi középárfolyamon 30 641 forintot ér – derül ki a SYNCAPSE és a hotspex közös kutatásából. A tanulmány szerint egy rajongó átlagosan 72 dollárral, azaz 16 220 forinttal költ többet egy év alatt kedvenc márkájára, mint azok, akik nem imádják eléggé a love-brandjüket, hogy ráklikkeljenek a like-gombra a Facebookon.
Ráadásul amellett, hogy a rajongóink többet költenek, szívesebben is ajánlják az ismerőseiknek a termékeinket, többször kattintják le az online hirdetéseinket, így jön ki a végösszeg 136 dollárra. Túl azon, hogy lényegében mindegyik konverziós megoldás némileg erőltetettnek tűnik, a szóban forgó kutatás mégis figyelemreméltó. 2010. júniusában négyezer amerikait kérdeztek meg a szokásaikról, 20 top márkával kapcsolatban. Az összesített eredményt"... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.