A sajtcetlire írt vásárló-listának ugyan van még létjogosultsága, de egyre népszerűbb az online összeválogatott virtuális kosár, amelyet a maga valójában már az ajtónk előtt tesz le a futár. A net mindig „nyitva” van, és a webáruházak akcióznak is, hogy a világ(háló)polgárokat becsalogassák oldalukra.
Forrás: Goldenbolt
Szerző: A.K.
"„A webáruházak közönségének 63 százaléka elvárja, hogy az on-line boltokban a hagyományos üzletekhez képest olcsóbban jusson a termékekhez, 60 százalékuk természetesnek veszi, ha a netes áruház bizonyos összeghatár felett ingyenesen szállítja házhoz a megrendelt árucikket, 42 százalékuk pedig úgy gondolja, az on-line boltoknak rendszeresen akciókkal kell csábítaniuk a vásárlókat” – olvasható az NRC piackutató márciusi felmérésében. Az on-line piacterek látogatói szokásait feltérképező vizsgálatból az is kiderül, hogy a látogatók tíz százaléka tartja a webáruház megjelenését lényegesnek, a többség számára sokkal fontosabb a tartalom és a funkcionális szempontok. A felmérés arra is rámutatott, hogy a vásárlók többsége szeret elidőzni az oldalakon, nézelődik, tájékozódik, összehasonlít.
Víz és üdítő
„A napi forgalom igen nagy szórást mutat, 200-900 ezer forint között ingadozik. Igen komoly szervezést igényel a gyors és hibátlan tejesítés, mivel ezt a forgalmat minimális 600-800 ezer forintos raktárkészletből elégítjük ki” – mondta a Mai Piacnak az internetabc.hu tulajdonosa, Angyal Attila, aki már 1990-ben házhozszállítóként lépett a szolgáltatók piacára, s ma három kollégájával teljesíti a megrendeléseket. Közel húsz évvel ezelőtt még faxon és telefonon rendelhettek a vevők, majd 1999-ben elindult a webáruház is, a korai évek word formátumú árlistája helyett ma már egy saját honlapra kattinthatnak az érdeklődők. Az induláskor még kevés háztartásban volt internet, 2005-ben azonban már a megrendelések 50 százaléka érkezett a világhálón, ma pedig a vevők 70 százaléka vásárol náluk ezen a csatornán. Az átlagos megrendelések értéke 25 ezer forint. Tapasztalatuk szerint a leggyakrabban rendelt termék az" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.