A Google negyedéves gyorsjelentése arra utal, hogy a cég végre tényleges bevételeket realizált a képernyős és mobilhirdetésekből, valamint a kollaboratív webalapú alkalmazásokból. Az elemzők viszont jobb eredményekre számítottak, és a keresőóriás részvényeinek árfolyama esni kezdett.
Forrás: Computerworld
Szerző: Dávid Imre
"A Google múlt héten kiadott, az idei év második negyedére vonatkozó üzleti jelentésének adatai alapján feltételezhető, hogy a vállalat hosszú évek elszánt építkezését követően, az aktuális üzleti időszak végére profitábilissá tette feltörekvő üzletágait. A cég bevételeinek jelentős részét továbbra is a keresőmarketingből befolyó összegek teszik ki, ám - ahogy arra csütörtöki sajtótájékoztatójukon a Google vezetői is utaltak - jelentős eredményeket értek el a képernyős és mobil hirdetési megoldások, valamint a kollaboratív webalapú irodai alkalmazások terén.
Igaz ugyan, hogy a keresőóriás üzleti jelentései nem tartalmaznak a feltörekvő üzletágakkal kapcsolatos részletes adatokat, ám a vállalat prominenseinek optimista kijelentéseit számos vezető elemző véleménye is megerősíti.
A Google sikerének motorja a keresőmarketing: a cég megalapítása óta dominálja ezt az igen nyereséges, számos ügyfelet vonzó online hirdetési szegmenst. Ám a szakemberek a minden képzeletet felülmúló üzleti eredmények ellenére is folyamatosan kritizálták Page-éket. Véleményük szerint könnyen kiderülhet, hogy „homokra építették" financiális erődítményüket: elég egy ügyes, vonzóbb feltételeket kínáló konkurens, és máris jelentős veszteségek érhetik a vállalatot.
A Google vezetői - bár érdemben sosem reagáltak a kritikusok elmarasztaló szavaira - feltehetően maguk is tisztában voltak bizonytalan helyzetükkel, ezért évek óta igyekeznek olyan új üzleti területeken is megvetni a lábukat, amelyek" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.