Az európai internetezők 90 százaléka legalább hetente böngészik az interneten, 60 százalék pedig naponta. A keresők találati listáján az első 10 ajánlást 41 százalék nézi meg, az első 20 találatot 70 százalék. Az internetezők 32 százaléka adott el terméket vagy szolgáltatást online apróhirdetéseken vagy aukciókon keresztül egy év alatt.
Forrás: Netkutatások - A magyar és a nemzetközi Internet kutatások eredményeinek gyűjtőoldala
Szerző: Sárközy Ildikó FMCG Marketing Tanácsadó
"90% of European internet users go online weekly to search for information. More than 4 out of 10 consumers search for information on brands and products via comparison, expert and user review sites. Meanwhile the web is the platform for a lively peer-to-peer economy, a third of European internet users have sold something to another user via online classified or auction sites. These are results of the MC DC report (Marketers & Consumers, Digital & Connected), conducted in 16 European countries.
The MC DC report is based on quantitative and qualitative research results, supplemented by secondary sources, expertise and cases. Quantitatively, in co-operation with IAB Europe, an online survey was conducted among 32,000 Internet users (15+) in 16 countries, and a bulletin board of 200 European digital media users was used over a period of 6 weeks. A bulletin board is an online qualitative research method which allows us to obtain useful views through discussions with several participants over a longer period. All research data was collected in June and July 2009.
Top 10 search results rule
90% of European internet users go online weekly to search for information, and 6 out 10 even do so daily." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.