Folyamatosan érkeznek hozzánk az Adwords rendszerrel kapcsolatos kérdések, de sajnos nem tudunk mindegyikre egyenként válaszolni - ez talán természetes is. Vannak azonban olyan, viszonylag gyakran felbukkanó kérdések - még ha nem is pontosan ugyanazok , de a lényegük nagyon hasonló -, amiket szívesen megválaszolok, mert láthatóan érdekli a (leendő) hirdetőket.
Forrás: AdWords blog
Szerző: Gál Kristóf
"Arra gondoltam, hogy sokkal célravezetőbb, ha egy mindenki által elérhető formában teszem közzé ezeket a kérdéseket, és a hozzájuk tartozó válaszokat: blog bejegyzés formájában. Ilyen írásokkal rendszeresen (talán 2-3 havonta) próbálok majd jelentkezni, ahogy gyűlnek az újabb, érdekesnek tűnő kérdések. Lássuk az első adagot!
Bizonyos hirdetések nem oldalt, hanem a többi találat felett, sárga háttérrel jelennek meg. Ennek mi az oka, illetve hogyan kerülhetnek oda az én hirdetéseim is?
Ez az ún. kiemelt hirdetési hely, ahová ugyanazok a hirdetések kerülhetnek, amik oldalt jelennek meg (tehát az Ön hirdetései is odakerülhetnek). A kiválasztást és a kiemelést az Adwords belső algoritmusa végzi, direkt beavatkozás nem lehetséges (tehát csak azért, mert "akarom" - pl. extra pénzért -, nem fogok odakerülni).
Egyszerűen fogalmazva csak a kiváló minőségű hirdetések tudnak odakerülni, de - nem mellesleg - van egy minimális licitálási ár is, ami az odakerüléshez kell (ez viszont nem publikus, tehát nem lehet "megnézni", hogy mennyit kellene ehhez licitálni).
Tehát mégegyszer: nem lehet külön csak a kiemelt pozíciókba hirdetést "feladni", és nincs "kiemelten akarok megjelenni" kapcsolós sem. A kiemelt pozíciók eléréséhez kiemelt minőségű hirdetéseket kell készíteni, és el kell érni egy bizonyos (nem publikus) licitálási árat." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.