Vértes János az Internet Hungary 2009-en elhangzott előadásának szöveges kivonata
Forrás: Adserver blog.hu
Szerző: Vértes János
"A hirdető a látogatóra akar hatni, és ehhez közvetítő eszközt, azaz médiumot keres.
A tartalomszolgáltató, mint médium növelni akarja a látogatók számát, mert csak így jut elegendő hirdetéshez, vagyis pénzforráshoz a tartalom-előállításhoz.
A látogató a tartalomszolgáltatótól nem akar mást, mint tartalmat, a hirdetőtőtől meg semmit.
Tartalomszolgáltató vs. Hirdető, Látogató
A tartalomszolgáltató és a hirdető együttműködése egyre sokrétűbb, magába a hirdetés-kiszolgáló eszközbe, az adserverbe is egyre több olyan eszköz kerül, ami a kettejük közti információáramlást segíti. (Pl.: AdProfile - ami demográfiai statisztikával egészíti ki a mért adatokat.)
Míg azonban a Tartalomszolgáltató és a Hirdető egymásra támaszkodása (forrás - médium) megkérdőjelezhetetlennek tűnik, a látogatói érdeklődéssel, a hatékonysággal kapcsolatban gyakran vetődnek fel - akár internetes fórumokon is - kérdések, olyanok, amelyek visszahatnak a tartalomszolgáltató egzisztenciájára sőt a hirdetőre is. Például egy ilyen kérdés:
Csökken az érdeklődés?
Internetes fórumokon ez a kérdés sok esetben kijelentő módban vetődik fel: csökken.
És igazság szerint mintha a számok is ezt mutatnák. Elegendő mondjuk az Adverticum Adserver statisztikai adataiból összeállított AdStat weboldalra benézni: ma ezer megjelenített bannerhez kisebb kattintás-szám tartozik, mint akárcsak néhány éve." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.