A magyar piac felzabálására készül a Google
2009. december 16. írta: vecseilaszlo

A magyar piac felzabálására készül a Google

"Három éven belül a jelenlegi 17 százalékról mintegy ötven százalékra nő a keresők részesedése a magyar online reklámpiacon, az ott keletkező plusz reklámbevétel teljes egészében a keresőkbe fog áramolni" – mondta el az mfor.hu-nak adott interjúban Peresztegi Zoltán. A Google magyarországi helytartója szerint a jelenleg ötfős magyar bázis komolyabb mértékű felduzzasztása nem várható – fejlesztőközpontot pedig azért nem hoznak hazánkba, mivel a magyar szürkeállomány mennyisége nem elégíti ki igényeiket. Jóslata szerint egyébként 2010 legnagyobb dobása itthon az Android bevezetése lesz, amely a "teljes internetet át fogja alakítani."

Forrás: Mfor - Menedzsment Fórum
Szerző: Wéber Balázs


"- Ahhoz képest, hogy a Google mára az egész világot behálózó óriáscég lett, tavaly 5,7 milliárd dolláros forgalom mellett 382 millió dollár profitot ért el, a Millward Brown szerint pedig már a világ legértékesebb márkája, Magyarországon három kis szobában elfér a cég – és ebben már benne van az Ön fényűzőnek korántsem nevezhető, Dunára néző, kétszer-két négyzetméteres, Google-kékre festett zuga is. Valójában mekkora a súlya a cégnek a magyar piacon?
- Pontos számokkal nem szolgálhatok, mivel a cég – Anglia kivételével – nem közöl országra lebontott üzleti eredményeket. Ráadásul a magyar vállalat inkább egy elszámoló cég, bevételeink valójában a Google Irelandban csapódnak le – az összes ügyfelünk vele áll szerződésben. A hazai cég árbevételéből tehát amúgy sem lehetne következtetni a Magyarországon ténylegesen képződő árbevételünkre.

- Akkor miben mérik az Ön munkájának sikerét? 
- Nálunk két mérce van. Egyrészt természetesen számít, hogy mennyi pénzt csinálunk, azaz mekkora reklámbevételre teszünk szert. Másrészt azt is figyelembe veszik, hogy mennyit sikerült megvalósítani Magyarországon a cég missziójából, azaz hogy a világ összes információját rendszerezzük, valamint elérhetővé és hasznossá tegyük mindenki számára. 

- Utóbbi elég altruista hozzáállásnak tűnik, ami az üzleti világtól távol áll…
- Annak tűnik, de természetesen megvan az üzleti háttere. Mondok egy példát: ha megállapodást kötünk a Széchenyi Könyvtárral, akkor hozzájárulunk ahhoz, hogy a magyar kultúra a világ minden tájáról elérhető legyen. De ez üzlet is egyben, hiszen ez a szolgáltatás sok embert vonz, mi pedig megtaláljuk azokat a cégeket, akik éppen velük kívánnak hirdetés útján kapcsolatba lépni.

- Mennyire volt sikeres ez a stratégia a reklámpiaci részesedést tekintve? 
- Míg 2007-ben nyolc százalék volt a keresők részesedése a hazai online reklámpiacon, addig tavaly már 17 százalék, és idén is legalább ekkora részesedést várok. Azt nem mondhatom el, hogy ezen belül mekkora a Google által kihasított szelet.

- Ha konkrét számokat nem is közölhet, arra azért kíváncsiak lennénk, mennyire viselte meg a céget a válság - például sikerült-e szinten tartani itthon a reklámbevételeket." ... >>

Kapcsolódó hír:
Távozik a Google magyar főnöke

 

 


Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr711601146

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása