Pár hagyományos médiacég még beférhet az online élmezőnybe
2009. december 14. írta: vecseilaszlo

Pár hagyományos médiacég még beférhet az online élmezőnybe

Ahogy fogyatkoznak az olvasók és szivárognak a nézők, itthon is egyre több kiadó és csatorna keresi őket nagy erőkkel az interneten. Megtalálják-e őket, tudnak-e keresni rajtuk, és veszélyeztetik-e ezzel a piacvezető online médiacégek hadállásait? A Kreatív magazin összeállítása.

Forrás: Kreatív.online
Szerzők: Pál Zsombor és Szerényi Szabolcs


"Aki körülnézett október közepén Tihanyban, az Internet Hungary konferencián, akár azt is hihette, hogy elnézte az évszakot. A moderátorok és Baja Ferenc ugyan maradtak a régiek, és a közönség nagyját most is az ügynökségi és más webes szakemberek adták, de míg egy éve alig bukkant fel a hagyományos média egy-egy képviselője, most úgy váltották egymást a színpadon és foglalták el az előteret, ahogy tavasszal hazai pályán, a Média Hungaryn szokták.

Nem mintha az offline médiamogulok hirtelen beleszerettek volna a korábbi kényelmes pénztermelést eltörlő újmédiába. „2009-2011 között el fog fogyni a nyereség” – jósolta a print szektorról Mihók Attila, a Ringier ügyvezetője, egyértelművé téve a csoportos látogatás okait. Még az online vonatra idejekorán felugró, bezzegkiadóként számon tartott Sanoma vezére, Szabó György is arról beszélt: hiába adják – szemben a lemaradt vetélytársakkal – már a bevételeik húsz százalékát az online termékek, nem biztos, hogy ezek eredménye elég lesz a teljes kiadó növekedéséhez.

A kiadók és tévék emberei persze nem azért vezettek le Tihanyig, hogy a saját sírjukat ássák a színpadon. A Heti Válasz készülő új oldalát mutogatta, míg az RTL Klub a friss Rtlmost.hu videoszájt első heti mutatóit. Mihók Attila pedig azzal biztosította, hogy aznapra a jelenlevő topvezetők fő beszédtémája és huszonéves dotkom-kölykök első számú ellensége legyen, hogy levezette: a webes tartalom-előállítóknak kizárásos alapon az internetszolgáltatóktól kéne pénzt kapniuk a hirdetési bevételek mellé, a kábeltévék működési modelljéhez hasonlóan.

Hullámvasút
Noha Tihanyban az offline hátterű médiaszereplők látványosan bejelentkeztek az online reklámtorta újabb szeleteiért, ez finoman szólva sem jelenti azt, hogy a piacvezető Origo-csoport (Origo, Iwiw, Videa, Freemail) és az Indexet is birtokló CEMP sales-esei mostantól reszketve várnák a véget." ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr51596963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása