Az idén kevesebben terveznek ajándékot vásárolni az ünnepekre, és enyhén nőtt azok száma, akik maximum 30 ezer forintot szánnak karácsonyi ajándékra - derül ki a Kirakat-Ipsos felméréséből. A változó ajándékvásárlási szokásokat mutatja, hogy megnőtt az interneten tájékozódók, valamint a web-áruházakban vásárlók aránya.
"A Kirakat.hu termék-, ár-, és bolt-összehasonlításokat kínáló portál és az Ipsos Zrt. 1.500 fő körében végzett reprezentatív kutatása szerint míg tavaly novemberben a lakosság 81 százaléka vásárolt ajándékot karácsonyra, az idén ez az arány várhatóan 76 százalékra csökken.
Míg 2008-ban a megkérdezettek 61 százaléka tervezett maximum 30 ezer forintot költeni az ajándékokra, az idén már 66 százalék szeretné ebből az összegből megoldani az ajándékozást. 50 ezer forintnál többet már csak alig 6 százalékuk szándékozik költeni. Megállapítható, hogy a gazdasági válság, ha csak pár százalékponttal is, de átrendezte a vásárlási hajlandóságot és csökkenti a tervezett kiadásokat - derül ki a közleményből.
A Kirakat-Ipsos közös kutatása szerint azok között a felnőttek között, akik tavaly ajándékoztak vagy idén tervezik, körülbelül minden harmadik tájékozódik előzetesen a megvásárolni kívánt ajándékról. A legfőbb információforrások változatlanul az áruházak akciós újságai, valamint egy-egy áruházi séta, nézelődés. Az ismerősök véleménye, illetve a korábbi tapasztalatok nagyon fontosak: a válaszadók fele a környezetében élők véleményét kéri.
A legszembetűnőbb változás, hogy a tájékozódásban és a vásárlásban is jelentősen megnőtt az internet szerepe, a tavalyi eredményekhez képest: már többen és gyakrabban nézelődnek a világhálón. A megkérdezettek közül" ... >>

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.