Bár egyre többen gondolják úgy, hogy a sorban állás és az idegeskedés helyett az interneten keresztül intézik az ünnepi bevásárlást, ennek is komoly hátrányai lehetnek, arról az „apróságról” nem is beszélve, hogy a vásárlás itt is pénzbe kerül.
Forrás: Gyártástrend
"Az ISACA (Információrendszer Ellenőrök Egyesülete) legutóbbi felmérése (Rolling Meadows, USA) is azt bizonyítja, hogy időt és energiát spórolhatunk az online vásárlással. Az alkalmazottak jelentős része ugyanis 2 teljes napot (14,4 órát), minden tízedik munkavállaló pedig áltagosan 30 órát tölt ezzel munkaidőben. A felmérés szerint a megkérdezettek körében az online vásárlás két leginkább motiváló tényezője a kényelem (34 százalék) és a munkahelyi unaloműzés (23 százalék) volt. Az eredmények azt mutatják, hogy a munkavállalók idén kétszer annyi időt fognak munkahelyükön internetes vásárlással tölteni, mint tavaly.
Mit mire?
Egy vállalat életében ez kettős fenyegetést jelent. Egyrészt csökken az alkalmazottak produktivitása, másrészt nő annak a lehetősége, hogy támadások (például számítógépes vírusok) érjék a cég rendszerét. Eközben minden ötödik megkérdezett ember azt válaszolta, hogy nem tud az internetes vásárlás veszélyeiről. „Azáltal, hogy már szinte minden munkavállaló számára hozzáférhető az internet a munkahelyen, elképzelhetetlen a cégek számára az online vásárlás megakadályozása” – mondta Robert Stroud, az ISACA nemzetközi elnöke. Egyre inkább elmosódik a határ, hogy mit milyen célra használnak. Egyesek privát eszközöket (például telefont) használnak munkahelyi ügyek intézésére, míg mások a munkahelyi eszközöket használják magán célra. Ez pedig minden negyedik vállalat számára alkalmazottanként legalább 1500 dolláros veszteséget jelent.
5 tanács
Az ISACA szakemberei szerint a cégek jobban ki tudnák védeni a kritikus számítógépes problémákat, ha a munkavállalókat tájékoztatnák a lehetséges veszélyekről. Ennek érdekében 5 hasznos tanácsot gyűjtöttek össze, amelynek segítségével biztonságosabbá válhat a munkahelyi számítógépről való internetes vásárlás." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.