Valahogy mostanában folyamatosan belefutok olyan beszélgetésekbe, ahol azt látom, hogy téves elméletek keringenek fejekben keresőoptimalizálás témában. Minden egyes ilyen beszélgetéskor, amikor hallgatók (konferencián vagy képzésen résztvevők) vagy ügyfelek kérdeztek, egyesével cáfoltam állításokat és magyaráztam meg, hogy az állítás miért nem igaz, vagy miért nem úgy igaz - De bevallom, meguntam.
Forrás: OMA.hu - Online Marketing Akadémia
Szerző: Gombos Zsolt
"Hétfőn, mikor megint kaptam egy ilyen kérdést, azt mondtam egyik olvasónknak (Gabi, ugye olvasod?), hogy egy bejegyzésben fogok válaszolni itt az OMA Blogon, de olyan részletességgel, hogy azt innentől kezdve minden ilyen kérdésre majd csak továbbítom, mintegy automatikus válaszként.
Hát akkor rajta. SEO-tévhitek, melyekkel rendszeresen találkozom:
1) tévhit: Elkészült a weboldal, “regisztráljuk be” a keresőkbe
Sok weblapkészítő cég plusz szolgáltatásai között ott szerepel “a weblap beregisztrálása a keresőkbe”, pedig manapság ez már az egyik leglassabb mód arra, hogy a Google rátaláljon a weboldalunkra. Vannak oldalak amelyek arra szolgálnak, hogy ha nem sikerül természetes módon kivárni azt, hogy a Google beindexelje az oldalunkat, akkor kérjük a Google segítségét. Létezik például az “URL hozzáadása” funkció, azonban annak ellenére, hogy sokan azt hiszik, ezzel érdemes kezdeni a keresőkre való optimalizálást, azt kell mondjam: tévednek. Ha úgy tetszik, ez egy segélykiáltás a Google felé: “Nem indexeled a weboldalam! Gyere Google-robot és indexeld be, mert természetes úton nem bírom kivárni!”. A természetes (és egyébként gyorsabb út) pedig nem más mint a koncentrált és tudatos linképítés. A Google egy új oldalt (egy új domaint) linkeken keresztül talál meg. Minél több minőségi és releváns (a weboldalad témájához szorosan kapcsolódó) oldalról kiinduló releváns (kulcsszavakkal ellátott) link mutat a honlapodra, annál valószínűbb, hogy a Google keresőpókja beindexeli a tartalmad. Ez a megfelelő technikákkal" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.