A felhasználók internetes keresési szokásairól és keresések karakterisztikájáról készített tanulmányt nemrégiben a pennsylvaniai és queenslandi egyetemek három kutatója. A tanulmányhoz három különböző kereső 5 millió keresést tartalmazó logjait használták fel.
Forrás: Keresőoptimalizálás blog - Longhand írásai, SEO és webfejlesztés témájában - Cikkek keresőoptimalizálásról, tanácsok webfejlesztéshez
Szerző: Varga Péter, alias Longhand
"A tanulmány két fő fázisból állt, első szakaszban a keresési típusok klasszifikációja történt a fentiekben leírt mennyiségű logok tanulmányozása alapján, második szakaszban pedig az első szakaszban definiált típusok arányainak megállapítása egy a Dogpile
kereső tranzakciós logjait feldolgozó alkalmazás kimenete alapján.
A keresések jellegét az alábbiak szerint határozták meg a tanulmányban a logok analizálása alapján:
Célirányos keresések
- a keresés cég/alapítvány/személy nevet tartalmaz
- a keresés domain végződést tartalmaz
- kevesebb mint 3 kifejezést tartalmazó keresés
- a felhasználó csak az első találati oldalt tekinti meg"... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.