Ki merem jelenteni, hogy aki megérti az Adwords rendszerben használatos minőségi pontszám fogalmat (és persze elkezdi ennek megfelelően összeállítani a hirdetéseit), az már félúton jár az igazán hatékony kampányokhoz vezető úton.
Forrás: AdWords blog - hasznos tippek és jótanácsok egy Google Hirdetési Szakértő tollából!
Szerző: Gál Kristóf kkv online marketing specialista
"A minőségi pontszám (angol eredetiben quality score) a Google megoldása arra, hogy mindenkor és minden hirdetési felületen a legjobb minőségű, legjobban teljesítő hirdetések jelenjenek meg. (És nem mellesleg ezáltal azt is eléri, hogy a lehető legtöbb kattintás keletkezhet - aminek ugye vannak nem elhanyagolható anyagi következményei is a Google számára!)
Nem arról van azonban szó, hogy a Google "költetni" akarja a pénzt a hirdetőkkel, hanem végeredményben éppen arról, hogy a "jól hirdetőket" jutalmazza (alacsonyabb kattintási árakkal), a rosszul hirdetőket pedig "megbünteti" (magasabb árakkal).
Mit jelent tehát a minőségi pontszám?
Egy meglehetősen összetett algoritmus által kiszámított számszerű érték, ami meghatározza, hogy egy-egy kulcsszó mennyire releváns a felhasználó kereséséhez ill. a keresésre megjelenő hirdetéséhez viszonyítva. A minőségi pontszám" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.