Nemrég arról beszélgettem szoftverfejlesztőkkel, hogy mennyire nem jut idejük a használhatósági problémák kijavítására. Lélekben szépen lassan elveszítik a kapcsolatot hús-vér felhasználóikkal, mert teljes energiájukkal arra koncentrálnak, hogy időre készen legyen az ígért funkció.
Forrás: JUzer EXpiriensz - A felhasználó értékes élménye: Csak semmi agymunka!
Szerző: Bővíz László felülettervező szoftverergonómus, használati-élmény specialista
"Egyetlen dolgot tartanak szem előtt: csinálja a program azt, ami a szerződésben vagy a release tervben elő van írva. Mindegy hogyan, csak működjön. A depresszív hangulat akkor szokott kezdődni, amikor bemutatják a megrendelőnek az első verziót.
A gondot végső soron a fejlesztőcsapat okozza önmagának. Szembenézni a problémával nagyon fájdalmas. Annyira az, hogy általában meg sem teszik. Usability szakértőként ehhez szoktam asszisztálni.
Van egy nagyon egyszerű technika, rendszeresen alkalmazom, csodákra képes. Úgy nevezem, hogy "Tisztázó visszakérdezés". Lényege, hogy addig kell kérdezni, amíg" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.