Nem e-kereskedelmi webhelyek esetén a webhely értékének felismerése és bemutatása szükséges a felső vezetés támogatásának megszerzéséhez. Ennek birtokában a webhely pénzeszközökhöz juthat a tartalom, az infrastruktúra és az online marketing céljaira. Nem egy vállalatvezető türelmetlenné válik, ha újabb diagramokat lát a látogatásokra vonatkozó adatokkal. "Semmit sem árusítunk a webhelyünkön, hát miért kellene vele foglalkozni?" -- hangzik a gyakori kérdés. A látogatói munkamenetek pénzbeli értékének meghatározásával azonban nagy bizonyossággal felkelthető a vezetők figyelme, és a cég webhelye végre felébredhet Csipkerózsika-álmából.
Forrás: Google Conversion University
Szerző: Brian Clifton
"A Google Analytics szolgáltatás segítségével kétféle mechanizmus használható a webhely pénzügyi értékének bemutatására:
- célértékek hozzárendelése és
- e-kereskedelmi jelentések engedélyezése a nem e-kereskedelmi webhelyen.
Mennyit ér?
Mindkét megközelítés alapját az képezi, hogy ismerni kell a célkonverziók értékét a vállalkozás szempontjából. Amennyiben 1000 alkalommal töltenek le egy PDF-brosúrát, és a becslések szerint 1000 letöltés 1 ügyfelet eredményez, aki átlagban 200 000 Ft értékben rendel cégtől, akkor egy letöltés értéke 200 Ft. Ha 100 letöltés eredményez egy ügyfelet, akkor egy letöltés 2000 Ft-ot ér.
Minden cél esetében csupán azt kell tisztázni, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.