Ha jön a meleg, keressük a grillhúst: A Tesco az időjárásból jósolja meg várható forgalmát
2009. szeptember 10. írta: vecseilaszlo

Ha jön a meleg, keressük a grillhúst: A Tesco az időjárásból jósolja meg várható forgalmát

Ugyan látszólag ez a cikk nem kapcsolódik az e-kereskedelemhez, de ez csak a látszat. A Tesco részéről ez egy olyan fajta próbálkozás, mely a technolóiai képességeket próbálja meg ötvözni a kereskedelmi hatékonyság növelése érdekében - ami pedig már nagyon is az elektronikus kereskedelem. És hogy miért is jó? Egy sport hasonlattal élve, olyan ez, mint a Forma 1-ben a jó gumiválasztás: mikor - mi a legoptimálisabb. Vagyis, ha sikerül eltalálni a megfelelő gumit (lásd: bejön a jósolt időjárás), akkor nyer a csapat, azaz a technológiát alkalmazó cég versenyelőnyre tehet szert.

Most többen biztosan legyintenek, hogy ez hülyeség, meg túlszofiztikált hókusz-pókusz, pedig szerintem borítékolható, hogy ez lesz a jövő útja: mindenféle kerseskedelmi, értékesítési folyamat elektonikus megtámogatása - még ha az olyan furcsának, szokatlannak tűnik is, mint jelen esetben. Majd az idő eldönti, hogy bejöne-e ez a fajta kísérlet és képes-e költséghatékony versenyelőnyre szert tenni az időjóslással a Tesco. (a szerk.)


Forrás: hvg (A régebbi HVG számok tartalma csak belépett felhasználók számára érhető el! A regisztráció ingyenes)

"Az áruházlánc saját meteorológiai csoportot foglalkoztat, amelytől azt remélik, hogy az időjárás változásainak előrejelzésével a fogyasztók vásárlási kedvét is fel tudják mérni.

A Daily Mail értesülései szerint a legnagyobb brit hipermarket-lánc által foglalkoztatott időjósok három év alatt készítettek egy szoftvert, amely „minden egyes foknyi hőmérséklet-változást és minden egyes napsütéses órát figyelembe véve” kalkulálja a vásárlói viselkedési minták változásait. A Tesco azt várja a fejlesztéstől, hogy költségcsökkentést tesz lehetővé, s elejét veszi az élelmiszerek megromlásának.

A hipermarketek a grillhúsokat például az alapján rendelik meg, hogy mikor várható a napsütés és a meleg idő, azonban ilyenkor nagy mennyiségű raktárkészlet maradhat a nyakukon, ha hirtelen megváltozik az időjárás, s ezzel együtt a fogyasztói igények is. A Tesco szerint 18 fokos hőmérséklet-változás például" ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr741366306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása