Komoly harc készülődik a nyomtatott könyvek kereskedői és az elektronikus kiadványokkal foglalkozó online áruházak között. Úgy tűnik, hogy az internetes cégek számára eljött a pillanat, amikor érvényesíteni akarják az elektronikus kereskedelemből származó előnyt, ami jóval kisebb költséggel jár, így nagyobb árrést is eredményez – számol be a Financial Times.
Forrás: Világgazdaság Online
"Szorongatott könyvkiadók
A könyvkiadás végét jelentheti, ha a nagy internetes szolgáltatók – a Google, az Amazon, vagy a Barnes & Noble – a kiadókat áraik csökkentésére kényszerítik a már bevezetett, valamint bejelentett változásaikkal. Az új gyakorlat alapján az Amazon minden elektronikus könyvet 9.99 dollárért adna az Egyesült Államokban, valamint a Google több millió lejárt jogdíjú könyvet tenne közzé szabad felhasználásra – azonban erről nem egyeztettek a könyvkiadókkal, melyek ezt nehezményezik, és ellenséges lépésként értékelik - írta a Financial Times.
Arnaud Nourry, a világ második legnagyobb könyvkiadójának, a francia Hachette vezérigazgatója szerint az e-könyvek kereskedői egyoldalú, a nyomtatott könyvek piacán működő cégekkel a nem egyeztetett politikájuk miatt a kiadók nyereségét gyakorlatilag eltűntethetik. A Hachette a közelmúltban még" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.