Mit kell pontosan tennünk, illetve milyen lehetőségeink vannak egy webáruház indításakor? Öt pontban a legfontosabb lépések.
Forrás: hvg.hu (A régebbi HVG számok tartalma csak belépett felhasználóink számára érhető el!)
"Általánosságban elmondható, hogy azon termékek értékesíthetőek hatékonyan az interneten, melyek viszonylag alacsony értékűek (így alacsony a vásárlással járó kockázat) és melyek viszonylag kevés információ átadását igénylik (azaz egy lépésben, Interneten keresztül is átadható minden fontosabb információ a vevőnek). Jó módszer lehet a webáruházon keresztüli értékesíthetőség eldöntésére, hogy szoktuk-e az adott terméket boltban, eladói segítség nélkül vásárolni, vagy főleg személyes eladással történik az adott termékkör értékesítése.
Ezalól kivétel lehet, ha egy B2B (business-to-business) webáruházat indítunk, azaz meglévő partnereink/viszonteladóink számára biztosítunk egy internetes rendelési lehetőséget – ők ugyanis nem először vásárolnak tőlünk, így vélhetően már ismerik a termékeinket. Azok számára, akiknek még nyitott, hogy mit is szeretnének webáruházon keresztül árusítani, látható itt egy lista az interneten legjobban menő termékkörökről (NRC E-commerce Trend Report, 2009):
1. Könyv
2. Meleg étel
3. Hardver
4. CD/DVD
5. Ruhanemű
6. Szórakoztató elektronikai cikk
7. Mobiltelefon, tartozék
8. Kozmetikai termék
9. Játék (nem számítógépes)
10. Táplálékkiegészítő, vitamin" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.