A messzi nyugaton nagy csinnadrattával indult el a Microsoft keresője, a Bing, amely a Yahoo-val kötött szövetség révén a héten stabil másodikká lépett elő a Google mögött. Hogy ennek mennyi hatása lesz a hazai keresőmarketing-piacra, arra egyelőre a cég képviselői sem tudnak pontos választ adni.
Forrás: kreatív online
Szerzők: Csuday Gábor, Szalai-Burszán Balázs
"Június elsején korlátozott funkciókkal, harmadikán pedig teljes erővel elindult a Bing, a Microsoft Google-gyilkosnak – vagy ha nem is gyilkosnak, de versenytársnak mindenképp – szánt keresője, két héttel később pedig már olyan, talán kissé túlzó hírek kezdtek szivárogni, hogy a Google-nél kutatócsoport próbálja feltárni a Bing mögött működő algoritmust, és ezt a csoportot nem más vezeti, mint Sergey Brin, a Google egyik alapítója. Óriási marketingbüdzséről is szóltak a hírek a Live Searchöt leváltó Bing bevezetése kapcsán, a Microsoft százmillió dollárt költ az újramárkázásra és a hirdetésekre. Persze a piacvezető keresőnél egyelőre nem kell nagyon idegeskedniük, a Stat Counter online mérési szolgáltatás adatai szerint a kezdeti napok megnövekedett érdeklődése után (június 4-én a Bing, az addig második Yahoo-t előzve 15 és fél százalékos részesedést is elért az összes lebonyolított keresésből, főleg a Google rovására) a Microsoft keresőjének részesedése június közepére négy-öt százalékra esett vissza az Egyesült Államokban. Magyarországon a Bing részesedése a Gemius kutatócég június eleji adatai alapján 2,3 százalék volt, szemben a Google csaknem 95 százalékával.
Bétában fut
A Bing itthon a világ nagy részéhez hasonlóan csak bétaállapotban fut, a funkciók többsége nem érhető el, csak a kereső és a képkereső, hiányoznak belőle az igazán érdekes funkciók, mint a termékkereső vagy a térkép. Kérdés, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.